ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لیونل مسی بخشی از مبلغ قرارداد باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را به صورت رمزارز دریافت می‌کند

لیونل مسی، فوتبالیست افسانه‌ای پس از ۲۱ سال از باشگاه بارسلونا به پار‌ی‌سن‌ژرمن فرانسه پیوست و ظاهرا قرار است این اسطوره فوتبال بخشی از درآمد دریافتی از قرارداد خود را به صورت NFT و توکن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

لیونل مسی، فوتبالیست افسانه‌ای پس از ۲۱ سال از باشگاه بارسلونا به پار‌ی‌سن‌ژرمن فرانسه پیوست و ظاهرا قرار است این اسطوره فوتبال بخشی از درآمد دریافتی از قرارداد خود را به صورت NFT و توکن طرفداران باشگاه دریافت کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، قرارداد لیونل مسی با باشگاه فرانسوی دو ساله و به ارزش ۴۱ میلیون دلار به همراه پاداش است که به گفته یکی از منابع آگاه قرارداد مسی بخشی از آن را در قالب رمزارز و توکن‌ طرفداری دریافت کند.

لیونل مسی

پاری‌سن‌ژرمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که توکن‌های موجود در بسته خوش‌آمد‌گویی لیونل مسی توسط وب سایت Socios.com ارائه شده که توکن‌های این باشگاه را فراهم می‌کند. هرچند هنوز مشخص نشده که چند درصد قرارداد مسی شامل این توکن‌ها می‌شود اما باشگاه در بیانیه خود اعلام کرد که بخش زیادی از قرارداد این اسطوره فوتبال شامل توکن می‌شود.

توکن‌های طرفدارن نوعی رمزارز هستند که به دارندگان اجازه می‌دهد تا در مورد تصمیمات جزئی مربوط به باشگاه‌های خود رای دهند. منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس و آث میلان ایتالیا از جمله باشگاه‌هایی هستند که امسال توکن‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند. مانند بیت کوین و سایر رمزارزها، توکن‌های طرفداری را نیز می‌توان در صرافی‌ها خرید و فروش کرد.

با این وجود افشاگری انجام شده درمورد وجود NFT در قرارداد مسی با باشگاه فرانسوی باعث افزایش تبلیغات در مورد این ارزها می‌شود. NFT یا توکن غیرقابل معاوضه برای اولین بار سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۲۱ برخی باشگاه‌های ورزشی بزرگ مانند پاری‌ سن ژرمن از توکن‌های هواداری خود استفاده می‌کنند.

توکن هواداری پاری سن ژرمن در حال حاضر ۴۰.۴۵ دلار ارزش دارد و ممکن است در پی انتشار این خبر شاهد افزایش صعودی ارزش آن باشیم. همچنین به دنبال امضای قرارداد مسی، قیمت توکن هواداران این باشگاه دو برابر شد و یک روز پس از انتقال مسی به پاری سن ژرمن در تاریخ ۱۹ مرداد ارزش آن به ۶۱.۶۳ دلار رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی