ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ پرچمدار بعدی کوالکام ظاهرا ۲۰ درصد عملکرد کلی بهتری از خود نشان می‌دهد

به نظر می‌رسد پرچمدار بعدی کوالکام که نام اسنپدراگون ۸۹۵ یا اسنپدراگون ۸۹۸ را یدک می‌کشد و براساس فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد، بهبود عملکرد ۲۰ درصدی را به همراه خواهد داشت. کوالکام از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

به نظر می‌رسد پرچمدار بعدی کوالکام که نام اسنپدراگون ۸۹۵ یا اسنپدراگون ۸۹۸ را یدک می‌کشد و براساس فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد، بهبود عملکرد ۲۰ درصدی را به همراه خواهد داشت.

کوالکام از تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون ۸۸۸ خود با نام اسنپدراگون +۸۸۸ 5G با بهبود پردازش هوش مصنوعی رونمایی کرد. هم اکنون تمام نگاه‌های به چیپست نسل بعدی کوالکام است که احتمالا در پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسد. تراشه آینده که احتمالا اسنپدراگون ۸۹۵ یا ۸۹۸ نامیده می‌شود با شماره مدل SM8450 عرضه خواهد شد و بیشتر گوشی‌های پرچمدار سال آینده از آن بهره می‌برند.

اکنون چند ماه پیش از معرفی رسمی، جزئیات جدیدی درباره پردازنده پرچمدار آینده کوالکام منتشر شده است. براساس پست منتشر شده از حساب کاربری با نام Digital Chat Station، چیپست کوالکام با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و عملکرد کلی آن ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

کوالکام

پیش از این گزارش شده بود که پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ شرکت کوالکام از معماری سه خوشه‌ای بهره خواهد برد که شامل یک هسته فوق بزرگ Cortex-X2، یک هسته بزرگ Cortex-A710 و هسته کوچک Cortex-A510 می‌شود. تمام این موارد تحت معماری ۶۴ بیتی ARM v9 Pure خواهند بود.

به صورت کلی هسته Cortex-X2 در مقایسه با X1 حدود ۱۶ درصد عملکرد بهتر را به همراه دارد اما پس از تنظیم توسط کوالکام برای عملکرد بهتر بهینه‌سازی شده است. با این حال برای مشخص شدن عملکرد آن باید منتظر آغاز تولید انبوه آن باشیم.

طبق انتظارات و تجربه کلی، می‌توان عنوان کرد که شیائومی احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که از پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ شرکت کوالکام پس از معرفی رسمی استفاده خواهد کرد و یک گوشی موبایل مجهز به این چیپست روانه بازار می‌کند. همچنین تراشه دیگری تحت عنوان اسنپدراگون +۸۹۸ وجود دارد که احتمالا در نیمه دوم سال آینده روانه بازار خواهد شد. پیش از این در گزارشی ادعا شده بود که پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ توسط سامسونگ و نسخه پلاس آن توسط TSMC تولید خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی