ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا برای بررسی امکان ساخت اسکان روی ماه یک پرینتر سه بعدی به ایستگاه فضایی فرستاد

یکی از دلایل اهمیت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، محیط و شرایط خاص آن برای انجام آزمایش‌هاست. این شرایط در هیچ جای دیگر، نه در زمین و نه در کره دیگری وجود ندارد. حالا محموله جدیدی ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

یکی از دلایل اهمیت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، محیط و شرایط خاص آن برای انجام آزمایش‌هاست. این شرایط در هیچ جای دیگر، نه در زمین و نه در کره دیگری وجود ندارد. حالا محموله جدیدی به این ISS رسیده که شامل یک پرینتر سه بعدی و چندین آزمایش کوچک دیگر بوده. این پرینتر سه بعدی به احتمال زیاد در پروژه بزرگ بعدی ناسا، یعنی ماموریت آرتمیس و سفر به ماه استفاده خواهد شد.

این پرینتر سه بعدی از سنگ و خاک ماه یا هر کره خاکی دیگر استفاده می‌کند تا شیء موردنظر را تولید کند. ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌تواند از این پرینتر به نام «Redwire Regolith Print» یا به اختصار RRP استفاده زیادی کند. این پرینتر جدید می‌تواند به همراه پرینتر سه بعدی ManD کار کند که قبلا به ایستگاه فضایی فرستاده شده بود.

در ابتدا، ساکنان ایستگاه فضایی آزمایش‌های اولیه را روی RRP انجام می‌دهند. آن‌ها توانایی این پرینتر در استفاده از خاک سایر کرات را بررسی می‌کند. پس از آن، به سراغ بررسی استحکام اشیاء ساخته شده می‌روند. در این حالت، شرایطی سخت‌تر از شرایط زمین اعمال می‌شود تا کارایی این مواد در فضای خارج از زمین بررسی شود.

پس از انجام این آزمایشات، RRP می‌تواند به ساخت کلونی‌ها کمک کند و در کره ماه به ساخت محل اسکان فضانوردان با استفاده از خاک ماه کمک کند. چنین ابزاری به مقدار قابل توجهی حجم محموله‌های ارسالی ناسا به ماه را کم می‌کند.

سال‌هاست دانشمندان به ساخت اسکان‌های بین سیاره‌ای با خاک همان کره فکر می‌کنند و حالا RRP ابزاری است که می‌تواند این رویا را به حقیقت بپیوندد. این وسیله، یکی از پرینترهای سه بعدی است که در میکروگرانش ایستگاه فضایی می‌تواند کار کند. تا تحقق این اهداف هنوز راه زیادی باقی است، با این حال دستیابی به آن‌ها در ماموریت آرتمیس و ماموریت‌های آینده به مریخ بسیار محتمل‌تر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی