ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در بازار سنسور تصویر CMOS فاصله‌اش را با سونی کمتر کرد

سونی در بازار سنسور تصویر CMOS یا CIS حکمرانی می‌کند، اما فعالیت سامسونگ در این زمینه افزایش پیدا کرده و توانسته فاصله‌اش را در سال ۲۰۲۰ با این غول فناوری ژاپنی کاهش دهد. طبق گزارشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

سونی در بازار سنسور تصویر CMOS یا CIS حکمرانی می‌کند، اما فعالیت سامسونگ در این زمینه افزایش پیدا کرده و توانسته فاصله‌اش را در سال ۲۰۲۰ با این غول فناوری ژاپنی کاهش دهد.

طبق گزارشی جدید، سونی با سهم ۴۰ درصدی از بازار CIS در سال ۲۰۲۰ توانسته بالاتر از هر شرکت دیگری قرار بگیرد و بالاترین جایگاه را تصاحب کند، اما سهم ژاپنی‌ها نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده. در مقابل، سامسونگ توانسته سهمش را ۱ درصد افزایش دهد و به سهم ۲۲ درصدی در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کند.

در کنار افزایش سهم سامسونگ، با رشد سالانه ۱۳ درصدی فروش سنسورهای تصویر CMOS کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۰ هم روبه‌رو هستیم، البته سونی در این سال رشد یا کاهش فروش سالانه‌ای نداشته. سامسونگ از سال ۲۰۰۲ مشغول تولید سنسورهای تصویر است، اما تا پیش از سال ۲۰۱۸ سهمی کمتر از ۲۰ درصد در بازار داشت.

سونی سنسور تصویر CMOS

در جایگاه سوم، شرکت Omnivision با سهم ۱۲ درصدی به چشم می‌خورد. بد نیست بدانید که این کمپانی تا سال ۲۰۱۴ بالاتر از سامسونگ و در جایگاه دوم قرار داشت. اما کره‌ای‌ها توانستند با طراحی و تولید سنسورهای CIS چنین جایگاهی را تصاحب کنند. در مقام‌های بعدی شرکت‌هایی مانند STMicroelectronics و Galaxycore به چشم می‌خورند.

درآمد سونی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۵ درصدی را تجربه کرد که طبق گفته کارشناسان، یکی از دلایل اصلی این موضوع کاهش چشمگیر فعالیت‌های هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند به علت تحریم‌های ایالات متحده است. سونی اخیرا از افزایش فروش CIS برای دوربین‌های دیجیتال خبر داده، با این حال فروش این سنسورها برای گوشی‌های هوشمند بخاطر شیوع ویروس کرونا کاهش داشته است.

سونی به دنبال افزایش تولید سنسورهای تصویر است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به سهم ۶۰ درصدی از بازار دست پیدا کند. البته سامسونگ هم به دنبال حضور گسترده‌تر در این بازار است و اخیرا از اولین سنسور دوربین مخصوص صنعت خودرو هم رونمایی کرده، بنابراین ژاپنی‌ها به راحتی نمی‌توانند به سهم ۶۰ درصدی دست یابند.

طبق گزارش اخیر، ارزش بازار سنسورهای تصویر CMOS به ۲۰.۷ میلیارد دلار رسیده که افزایش قابل قبولی را نسبت به ۱۹.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. انتظار می‌رود ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۶ به ۳۱.۵ میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی