ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا سال ۲۰۲۵ قیمت گوشی‌های 5G اندرویدی ۶۵ درصد کمتر از آیفون می‌شود

به گزارش موسسه تحقیقاتی «Juniper»، تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۵۰ درصد گوشی‌های بازار 5G خواهند بود و در بازار رقابتی قیمت گوشی‌های اندرویدی 5G احتمالا درحدود ۶۵ درصد از آیفون‌های 5G کمتر خواهد شد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

به گزارش موسسه تحقیقاتی «Juniper»، تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۵۰ درصد گوشی‌های بازار 5G خواهند بود و در بازار رقابتی قیمت گوشی‌های اندرویدی 5G احتمالا درحدود ۶۵ درصد از آیفون‌های 5G کمتر خواهد شد.

این موسسه تحقیقاتی ادعا می‌کند با رشد و توسعه شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ نیمی از موبایل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. براساس برآوردهای انجام شده توسط این موسسه، در سال جاری میلادی نیز درآمد حاصل از فروش موبایل‌های 5G به ۱۰۸ میلیارد دلار می‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ احتمالا این رقم با رشد ۳ برابری می‌تواند به رقمی در حدود ۳۳۷ میلیارد دلار نیز برسد.

در گزارش تهیه شده توسط این مرکز تحقیقاتی رویکرد و روند بازار از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت بازارهای مختلف از نظر فروش گوشی‌های 5G و روند رشد آنها مورد ارزیابی قرار گرفته تا بتواند ترسیمی از وضعیت بازار موبایل 5G طی سال‌های آینده ارائه کند.

در این بین تولیدکنندگانی در بازار موفق خواهند بود که بتوانند با قیمتی رقابتی، فناوری‌های نوین را در اختیار کاربران قرار دهند. به گفته Juniper، یکی از موضوعات مهم در افزایش پذیرش گوشی‌های 5G در بازارهای نوظهور، عرضه موبایل‌هایی با قیمت مناسب است. این موسسه تحقیقاتی ادعا می کند تا سال ۲۰۲۵ قیمت گوشی‌های اندرویدی در بازار جهانی در حدود ۶۵ درصد کمتر از قیمت مدل‌های آیفون می‌شود. همین مساله می تواند به فروش بالاتر دستگاه‌های اندرویدی و تسلط آنها در بازار 5G در کشورهایی مانند آمریکای لاتین کمک کند.

از طرف دیگر، محبوبیت آیفون در بازارهای توسعه یافته، به کشورهایی مانند آمریکای شمالی و اروپا کمک می‌کند تا ۴۰ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند 5G را تا سال ۲۰۲۵ از آن خود کنند. البته یکی از مسایلی که می‌تواند بر فروش گوشی‌های 5G در آمریکای شمالی تأثیر منفی بگذارد، موضوع حق تعمیر گوشی‌های قدیمی است. با توجه به اینکه کاربران بیشتری ترجیح می‌دهند موبایل‌های قدیمی خود را تعمیر کنند تا اینکه مدل جدیدی خریداری کنند، احتمالا میزان خرید گوشی‌های 5G در برخی بازارها کمتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی