ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از گوشی پیکسل 5a با پشتیبانی از شبکه 5G رونمایی کرد

گوگل سال گذشته میلادی از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرد و حالا شاهد معرفی نسل جدید آن با نام پیکسل 5a هستیم. این دستگاه برخلاف نسل گذشته‌اش دیگر در مدل 4G وارد بازار نمی‌شود و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۵

گوگل سال گذشته میلادی از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرد و حالا شاهد معرفی نسل جدید آن با نام پیکسل 5a هستیم. این دستگاه برخلاف نسل گذشته‌اش دیگر در مدل 4G وارد بازار نمی‌شود و تنها شاهد عرضه آن در مدل 5G خواهیم بود.

همانطور که گزارشی دیروز گفته بود، گوگل امروز از جدیدترین گوشی میان‌رده‌اش رونمایی کرد که از نظر طراحی تفاوت چندانی با پیکسل 4a 5G ندارد. گوگل تصمیم گرفته زبان طراحی قدیمی‌اش را حفظ کند و به سراغ زبان طراحی گوشی‌هایی سری پیکسل ۶ نرود.

مشخصات گوگل پیکسل 5a

این گوشی هوشمند گوگل به نمایشگر ۶.۳۴ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده که توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. رفرش ریت این نمایشگر ۶۰ هرتز است و حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت دارد.

گوگل پیکسل 5a به پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 765G مجهز شده و از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۲۰ بهره می‌برد. این دستگاه در یک نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. جدیدترین گوشی گوگل همچنین از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوگل پیکسل 5a

دوربین اصلی این گوشی میان‌رده دوگانه با سنسور اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 است که توسط یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید همراهی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هوشمند هم ۸ مگاپیکسلی است که درون حفره نمایشگر قرار گرفته است.

گوگل پیکسل 5a به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C، اسپیکر استریو و دو میکروفن مجهز شده. این دستگاه همچنین از مودم 5G اسنپدراگون X52 با پشتیبانی از فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوگل پیکسل 5a

یکی از بزرگترین تفاوت‌های این دستگاه با نسل قبلی‌اش، استفاده از باتری ۴۶۸۰ بجای ۳۸۸۵ میلی آمپر ساعتی است. با این حال همچنان با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی روبه‌رو هستیم. این گوشی هوشمند سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۱ دارد.

قیمت پیکسل 5a 5G

قیمت گوگل پیکسل 5a 5G

این گوشی هوشمند تنها در نسخه 5G وارد بازار می‌شود و قیمتش در ایالات متحده آمریکا برابر ۴۴۹ دلار است. پیش فروش این دستگاه از امروز شروع شده و از ۴ شهریور وارد بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmd
    Ahmd | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

    بسم الله الرحمن الرحیم ایشالا موفق بشه 😂

  • محمدرضا مرادی
    محمدرضا مرادی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    بسم الله الرحمن الرحیم
    بنظر من گوگل نمیتونه تو بازار موبایل جا پیدا کنه

مطالب پیشنهادی