ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آسیاتک بعد از چهار سال تلاش وارد بورس شد

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد و در نهایت با نماد «آسیاتک» در فهرست قیمت بازار دوم بورس ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد و در نهایت با نماد «آسیاتک» در فهرست قیمت بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. این شرکت در ﺑﺨﺶ«اطلاعات و ارتباطات»، گروه و طبقه «خدمات ارزش افزوده» با کد صنعت «7310» و نماد «آسیاتک، ASIATECH» در بازار دوم بورس درج شده است. ناگفته نماند نماد این شرکت در سال ۹۶ برای اولین بار به تابلوی بورس رسید؛ اما به مرحله فروش سهام نرسید.

هرچند آسیاتک و دیگر همتای خود در بخش FCPها یعنی شاتل سال ۱۳۹۶ موافقت هیئت پذیرش بورس  را به منظور پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار کسب کرده بودند اما تا امروز بیش از چهار سال از این موافقت گذشته و با وجود ورود آسیاتک به بورس، شاتل همچنان در صف انتظار قرار داد و پیش بینی می‌شود این موضوع به زودی محقق شود. این در حالی است که آسیاتک در سال ۱۳۹۵ طی عقد قراردادی با شرکت کارگزاری آتیه به عنوان مشاور پذیرش، فرآیند بورسی شدن خود را به شکل جدی آغاز کرده بود.

ورود شرکت‌های اینترنتی بازار تلکام به بورس طی چهار سال گذشته بنا به دلایل نامعلوم به تاخیر افتاد. در نهایت سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات، خبر از تسهیل‌گری و تلاش برای عرضه سهام این شرکت‌ها به بورس داده بود. جهرمی بر این باور بود که ورود شرکت‌های اینترنتی به بورس، موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی را برطرف خواهد کرد و به توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی و اقتصاد دیجیتال سرعت خواهد بشید.

«محمدعلی یوسفی‌زاده»، مدیرعامل شرکت آسیاتک نیز سال گذشته در مصاحبه‌ای رسانه‌ای اعلام کرده بود امکان عرضه اولیه سهام  آسیاتک در بازار بورس تا آخر پاییز ۹۹ فراهم شده است. او در مورد تاخیر آسیاتک برای ورود به بورس در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «از سال ۹۶ به یک چالش در سازمان بورس برخوردیم که حدود یک سال طول کشید تا این مسائل از طرف بورس برطرف شود. در این فاصله ما رشد و افزایش سرمایه داشتیم و همین حالا نیز در مرحله افزایش سرمایه هستیم. با پایان این مراحل، درخواست برای طی مراحل پذیرش مجدد اتفاق می‌افتد. امیدواریم با توجه به شرایط، در اواخر پاییز سال ۹۹ در بورس، عرضه سهام داشته باشیم.»

حالا دقیقا یک سال بعد از این مصاحبه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک بالاخره توانست وارد بورس شود. هرچند این ورود خبر از فصل جدیدی از روند اقتصاد دیجیتال در کشور می‌دهد، اما همچنان دیگر شرکت‌های این حوزه به بورس وارد نشدند و در مراحل بعد باید دید آیا این روند ادامه خواهد داشت یا متوقف خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی