ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بیشترین سهم بازار چیپ موبایل را بعد از کوالکام و مدیاتک در اختیار دارد

داده‌های آماری موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می‌دهد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ توانست با سهم بازار ۱۷ درصدی چیپ موبایل و با پیشتازی بر سامسونگ با سهم ۷ درصد در جایگاه سوم قرار گیرد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

داده‌های آماری موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می‌دهد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ توانست با سهم بازار ۱۷ درصدی چیپ موبایل و با پیشتازی بر سامسونگ با سهم ۷ درصد در جایگاه سوم قرار گیرد. در این رتبه بندی مدیاتک با سهم بازار ۳۸ درصدی چیپ موبایل صدرنشین و کوالکام با سهم بازار ۳۲ درصدی در جایگاه دوم قرار دارند.

به لطف موفقیت آیفون ۱۲ سهم بازار اپل در بخش چیپست موبایل در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، کوپرتینویی‌ها از رقیب نزدیک خود یعنی سامسونگ عبور کرده‌اند اما همچنان فاصله زیادی تا کوالکام دارند.

آخرین داده‌های ارائه شده از سوی کانترپوینت نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال جاری، اپل ۱۵ درصد سهم بازار چیپست موبایل را در دست داشته است. از طرفی دیگر، غول فناوری کره جنوبی با سهم ۷ درصدی از رقیب اصلی خود فاصله گرفته است. سهم اپل در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد بوده است که اکنون اندکی افزایش یافته است.

چیپست موبایل

با این حال، حتی با وجود فروش بسیار خوب سری آیفون ۱۲ که چیپ A14 Bionic در آن‌ها استفاده شده، اپل همچنان فاصله زیادی با شرکت‌های کوالکام و مدیاتک دارد. طبق آمار ارائه شده، کوالکام در سه ماهه دوم سال جاری بیش از دو برابر سهم بازار اپل را در اختیار داشته است که البته قابل پیش‌بینی بوده، زیرا تقریبا تمام تولید‌کنندگان گوشی‌های اندروید به تراشه‌های اسنپدراگون این شرکت نیاز دارند.

همچنین باید توجه داشت که سهم اپل در بازار چیپست‌های موبایل در سه ماهه قبل ۱۷ درصد بوده که اکنون به ۱۵ درصد کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان در انتظار خانواده آیفون ۱۳ هستند که از نسل بعدی چیپ‌های اپل (A15) بهره می‌برند. طبق گزارش‌ دیگری، اپل TSMC را موظف کرده تا ۱۰۰ میلیون تراشه A15 تولید کند و از زنجیره تامین خود خواسته تا تولید آیفون ۱۳ را در مقایسه با نسل قبل ۲۰ درصد افزایش دهد.

اعداد و ارقام این گزارش نشان می‌دهد که اپل تقاضای زیادی را برای گوشی‌های سری آیفون ۱۳ پیش‌بینی کرده است که این امر می‌تواند سهم کوپرتینویی‌ها را در بازار چیپست موبایل افزایش دهد. با این وجود همچنان نمی‌توان انتظار داشت که اپل از کوالکام یا مدیاتک پیشی‌ بگیرد، زیرا این دو شرکت همچنان مشتریان بسیار مختلف و زیادی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی