ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

هدست AR/VR اپل برای انجام پردازش‌ها به آیفون یا مک نیاز خواهد داشت

اولین هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اپل که در دست توسعه قرار دارد، باید به‌صورت بی‌سیم به آیفون یا یک دستگاه اپلی دیگر وصل شود تا کاربر به تمام قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اولین هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اپل که در دست توسعه قرار دارد، باید به‌صورت بی‌سیم به آیفون یا یک دستگاه اپلی دیگر وصل شود تا کاربر به تمام قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری The Information، هدست AR/VR اپل شبیه نسخه وای فای اپل واچ است که برای کارکردهای خود باید به آیفون متصل باشد. این هدست ظاهرا به‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌های اپلی وصل می‌شود و اکثر پردازش‌های خود را از طریق همین ارتباط انجام می‌دهد.

اپل اخیرا کار روی تراشه اختصاصی ۵ نانومتری خود را تکمیل کرده است. این تراشه در هدست کوپرتینویی‌ها استفاده خواهد شد و اطلاعات موجود از طریق همین تراشه به دست آمده. تا این لحظه طراحی سیستم بر تراشه (SoC) هدست که قرار است توان دستگاه را تامین کند، به همراه دو تراشه اضافه تکمیل شده است.

هر سه تراشه تا یک مرحله قبل از تولید پیش رفته‌اند، بنابراین کار طراحی فیزیکی دستگاه به پایان رسیده و حالا نوبت تولید آزمایشی است. تراشه‌هایی که برای هدست اپل طراحی شده‌اند، به اندازه مک‌ها و دستگاه‌های iOS قدرتمند نیستند و موتور عصبی یا قابلیت‌های یادگیری ماشینی ندارند. این تراشه‌ها طوری ساخته شده‌اند که برای انتقال بی‌سیم اطلاعات، فشرده‌سازی و بازگشایی ویدیوها و مصرف بهینه باتری مناسب هستند.

اگرچه اپل این تراشه را طوری ساخته که با دستگاه‌های iOS کار کند، ولی روی آن یک CPU و GPU قرار داده، پس این احتمال وجود دارد که حالتی برای فعالیت مستقل با کارکردهای محدود در دسترس قرار داشته باشد. گزارش امروز می‌گوید کار روی حسگر تصویر و درایور نمایش هدست به پایان رسیده، اما TSMC با توجه به اندازه بالای حسگر با مشکلاتی در زمینه تولید روبرو است. این شرکت سعی دارد بازدهی تولید را در فاز تولید آزمایشی افزایش دهد.

اپل به‌صورت همزمان در حال کار روی چند هدست واقعیت افزوده و مجازی است که مدت‌هاست منتظر معرفی آن‌ها هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی