ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه ۶ سرویس VPN را فیلتر کرد

دولت روسیه با هدف جلوگیری از دسترسی به محتواهای ممنوع شده، تصمیم به فیلتر کردن VPNهای محبوب در این کشور گرفت. کاربران از این شش VPN برای دور زدن محدودیت‌های دولتی استفاده می‌کردند اما به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

دولت روسیه با هدف جلوگیری از دسترسی به محتواهای ممنوع شده، تصمیم به فیلتر کردن VPNهای محبوب در این کشور گرفت. کاربران از این شش VPN برای دور زدن محدودیت‌های دولتی استفاده می‌کردند اما به گفته رگولاتور ارتباطات روسیه، این سرویس‌ها دسترسی به محتوای غیرقانونی در این کشور را ممکن می‌کردند و بخاطر نقض قوانین، مسدود شده‌اند.

در بین این VPNها نام‌های مطرحی همچون NordVPN و Express VPN به چشم می‌خورند که کاربران زیادی در سطح جهان دارند. به گفته «Roskomnadzor»، رگولاتور ارتباطات روسیه که مسئول فیلترینگ اخیر است، این سرویس‌ها امکان دسترسی به اطلاعات و منابع ممنوع را برای کاربران فراهم می‌کردند.

«Roskomnadzor» محدودیت‌های جدید را اقدامی برای جلوگیری از کارهای غیرقانونی مانند توزیع مواد مخدر، افراط‌گرایی و گرایش به خودکشی اعلام کرده است.

فیلترینگ سرویس‌های VPN در فاصله اندکی از انتخابات پارلمانی پیش روی روسیه صورت می‌گیرد که در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود. شهروندان روسیه برای انتخابات پارلمانی در تاریخ‌های ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر (۲۶ تا ۲۸ شهریور) به پای صندوق‌های رای می‌روند.

البته این اولین باری نیست که دولت روسیه دست به چنین کاری می‌زند. دولت کرملین در سال‌های اخیر برای محافظت از افراد کم‌سن و همچنین مقابله با افراط‌گرایی، محدودیت‌های دیگری را برای دسترسی کاربران به اینترنت درنظر گرفته بود.

اگرچه روسیه اهداف چنین محدودیت‌هایی را محافظت از شهروندانش اعلام می‌کند، اما منتقدان محدودیت‌های دولت را ابزاری برای نظارت روی اینترنت و همچنین سانسور محتوا عنوان می‌کنند.

علاوه بر این، روسیه در سال‌های اخیر سعی کرده شرکت‌ها را مجبور به انتقال اطلاعات کاربران کشورش به خاک این کشور کند. در همین راستا کمپانی‌های غربی به خصوص شبکه‌های اجتماعی در این سال‌ها با جریمه‌ها و پرونده‌های مختلف روبه‌رو شده‌اند.

دولت کرملین در جدیدترین اقدامش گوگل و اپل را به دخالت در انتخاب پیش روی این کشور متهم کرده چرا که این غول‌های آمریکایی درخواست این کشور برای حذف اپ منتقد روسیه یعنی «آلکسی ناوالنی» را رد کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

    اینا دستاورد کشور و حکومت مقتدر روسیه هست و خفقان بیشتر برای ملتشون جالبه چقدر از گردش آزاد اطلاعات وحشت دارن و چقدر ضعیف و تاثیر پذیر هستن از فهمیدن ملت چون فاسد هستن

مطالب پیشنهادی