ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

انتشار نتایج بنچمارک چیپ A15 اپل: قدرتمندتر از تراشه‌های اندرویدی

نتایج بنچمارک تراشه‌ای که گفته می‌شود A15 بایونیک اپل برای سری آیفون ۱۳ است، نشان می‌دهد که این تراشه از نظر GPU ۱۳.۷ درصد سریع‌تر از A14 عمل می‌کند و می‌تواند قوی‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

نتایج بنچمارک تراشه‌ای که گفته می‌شود A15 بایونیک اپل برای سری آیفون ۱۳ است، نشان می‌دهد که این تراشه از نظر GPU ۱۳.۷ درصد سریع‌تر از A14 عمل می‌کند و می‌تواند قوی‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ با گرافیک AMD هم باشد.

بر اساس گزارش منبعی به نام FrontTron، تراشه A15 بایونیک در آزمایش بنچمارک GFXBench Manhattan 3.1 به امتیاز ۱۹۸ فریم بر ثانیه رسیده که جهش بزرگی نسبت به ۱۲۰ فریم برای تراشه A14 بایونیک است. پیش‌تر اگزینوس ۲۲۰۰ هم با امتیاز ۱۷۰ فریم بر ثانیه در این بنچمارک دیده شده بود.

البته گفتنی است که A15 بایونیک در اولین دور آزمایش به امتیاز ۱۹۸ فریم بر ثانیه دست یافت و در دومین دور نتوانست پس از مواجهه با گلوگاه از محدوده ۱۴۰ تا ۱۵۰ فریم بالاتر برود. منبع گزارش امروز می‌گوید آزمایش این بنچمارک روی نمونه‌ای از تراشه A15 انجام گرفته که از تولیدات ماه ژوئیه بوده است.

اگزینوس ۲۲۰۰ در آزمایش گلوگاه در بنچمارک منهتن ۳.۱ به امتیاز ۱۲۷ فریم بر ثانیه، در Aztec Nomal به ۹۰.۷ فریم بر ثانیه و در Aztec High به ۳۹.۶۵ فریم بر ثانیه دست یافته است.

بنچمارک‌های موجود تصویر کاملی از تراشه آتی اپل ارائه نمی‌کنند، چون باید بحث مصرف انرژی را هم مدنظر قرار داد. اگر گلوگاه خیلی زود و به دفعات پیش بیاید، این مسئله می‌تواند به‌خصوص در بحث گیمینگ آزاردهنده باشد. ولی در حال حاضر با توجه به داده‌های فعلی به نظر می‌رسد که آیفون ۱۳ تراشه بسیار قدرتمندی خواهد داشت. اپل با آگاهی نسبت به برنامه‌های سامسونگ و کوالکام آماده شده تا در صحنه رقابت حرفی برای زدن داشته باشد و بتواند رضایت کاربران را جلب کند.

اپل تراشه A15 بایونیک را در رویداد ماه سپتامبر همراه با سری آیفون ۱۳ معرفی می‌کند. طبق گزارش‌ها، این رویداد احتمالا در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) برگزار خواهد شد و عرضه آیفون ۱۳ از ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی