ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت هوش مصنوعی چینی خواستار توقف تولید آیفون بخاطر نقض پتنت شد

شرکت چینی «Xiao-i Robot» که سال گذشته شکایتی علیه اپل برای نقض قوانین مالکیت فکری مطرح کرد و خواستار جریمه ۱.۴ میلیارد دلاری این شرکت شد، اکنون از دادگاه شانگهای درخواست کرده مانع تولید و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

شرکت چینی «Xiao-i Robot» که سال گذشته شکایتی علیه اپل برای نقض قوانین مالکیت فکری مطرح کرد و خواستار جریمه ۱.۴ میلیارد دلاری این شرکت شد، اکنون از دادگاه شانگهای درخواست کرده مانع تولید و فروش آیفون در چین شود. هرچند اپل این ادعا را رد می‌کند.

اگر شکایت شرکت Xiao-i Robot به نتیجه برسد می‌تواند بر زنجیره فروش اپل تاثیرگذار باشد، هرچند به نظر نمی‌رسد بتواند در فروش آیفون ۱۳ خللی ایجاد کند.

در آستانه رویداد هفته آینده اپل که انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها از آیفون ۱۳ رونمایی کنند، شرکت هوش مصنوعی چینی از دادگاه شانگهای چین درخواست کرده که تولید و فروش آیفون را در این کشور متوقف کند. این شرکت ادعا می‌کند اپل در توسعه دستیار سیری حقوق مالکیت فکری یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط چینی‌ها را نقض کرده‌ است.

همان‌طور که گفته شد، سال گذشته نیز این شرکت شکایتی ۱.۴ میلیارد دلاری علیه اپل به دلیل نقض قوانین مربوط به ثبت اختراع دستیار مجازی مشابه سیری،‌ تنظیم کرده بود. در آن مقطع زمانی، شرکت چینی از اپل خواسته بود که تولید، استفاده و فروش تمام محصولاتی که قوانین مربوط به ثبت پتنت را نقض کرده‌اند، متوقف کند که در واقع شامل تمام دستگاه‌هایی می‌شود که از سیری پشتیبانی می‌کنند.

ساعاتی قبل از آنکه اپل به صورت رسمی تاریخ رویداد رونمایی خود را اطلاع‌رسانی کند، این شرکت چینی از دادگاه شانگهای درخواست کرد تا اپل را مجبور کند تولید و فروش آیفون را متوقف کند.

یوان هویی»، مدیر عامل شرکت Xiao-i Robot در بیانیه‌ای اعلام کرد که اپل به قوانین مربوط به مالکیت معنوی احترام نمی‌گذارد. اگر دادگاه به ادعای شرکت چینی صحه بگذارد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در فروش اپل ایجاد کند. البته بعید به نظر می‌رسد حکم دادگاه بتواند بر عرضه آیفون ۱۳ تاثیرگذار باشد ولی می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای اپل به وجود بیاورد. اپل در بیانیه‌ای تاکید کرد که سیری دارای ویژگی‌هایی نیست که در پتنت ثبت شده شرکت چینی وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ارین سلیمی
    ارین سلیمی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    برو بابا چین خفاش خور اپل ۱۵ ساله ایفون آیپد مک بوک ... تولید میکنه تو نمیتونی بکی که تولید ایفون متوقف کن تازه تو چین همه‌شان نمی‌فروشند خودت بدترین شرکت توی چین هستی

مطالب پیشنهادی