ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از مقاومت بسیار بالای برخی افراد در برابر کرونا خبر می‌دهند

محققان متوجه شده‌اند که برخی افراد توانایی خاص و ابرانسانی در مقابل ویروس کرونا  از خود نشان می‌دهند و در حال بررسی علت این مقاومت بدنی هستند تا بتوانند از طریق آن به راهکارهای متفاوتی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

محققان متوجه شده‌اند که برخی افراد توانایی خاص و ابرانسانی در مقابل ویروس کرونا  از خود نشان می‌دهند و در حال بررسی علت این مقاومت بدنی هستند تا بتوانند از طریق آن به راهکارهای متفاوتی برای مهار این بیماری دست پیدا کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند برخی افراد پس از ابتلا به بیماری کرونا و دریافت دو دوز واکسن کرونا فایزر و مدرنا، دچار توانمندی خاصی می‌شوند و بدن آنها مقاومت عجیبی در مقابل ابتلا به بیماری از خود نشان می‌دهد. حتی در برخی آزمایش‌های انجام شده محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بدن این افراد ۱۰۰ برابر بیشتر از سایر افراد در مقابل کرونا از خود مقاومت نشان می‌دهد.

محققان عنوان «مصونیت فوق بشری» (superhuman) یا «ایمنی هیبریدی» (Hybrid immunity) را به چنین وضعیت عجیبی اطلاق کرده‌اند که در آن سیستم ایمنی بدن ویروس را به خاطر می‌آورد و حتی می‌تواند وضعیت جهش‌های بعدی را پیش بینی ‌کند. تحقیقاتی در زمینه سدهای ژنتیکی که ممکن است در این افراد برای مقابله با بیماری به وجود آمده باشد نیز انجام شده است که هنوز در مراحل اولیه قرار دارند.

در مطالعه انجام شده، افراد دارای ایمنی ترکیبی در مقابل انواع مختلف گونه‌های ویروس کرونا و سارس پاسخ اولیه خوبی از خود نشان دادند. دانشمندان در حال مطالعه وضعیت این افراد هستند تا بتوانند به درک بهتری از ایمنی و محافظت در برابر سایر گونه‌های ویروس دست پیدا کنند. محققان می‌گویند این افراد در مقابل بسیاری دیگر از ویروس‌ها نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

محققان می‌گویند سیستم ایمنی بدن افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، در مواجهه مجدد با ویروس به یاد می‌آورد که چگونه با این بیماری مبارزه کرده است. از طرفی واکسن‌های mRNA فایزر و مدرنا می‌توانند به افراد کمک کنند تا در برابر بیماری از مقاومت بالاتری برخوردار باشند. هنوز به صورت قطعی مشخص نیست ایمنی هیبریدی که برای این افراد اتفاق افتاده دقیقا به چه دلیل است، اما وجه مشترک افراد با ایمنی فوق بشری ابتلا قبلی به بیماری کرونا و تزریق واکسن فایزر و مدرنا بوده است. محققان در تلاشند تا به نتایج امیدوارکننده‌ای در این تحقیقات دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    چه میکنه فایزر؟در رژیم صهیونیستی که همه دو دز فایزر و 60 سال به بالاها سومین دز رو هم تزریق کردن، چهار روز پیش امار کشته ها به 51 نفر رسید که در مقایسه با جمعیت ایران میشه حدود 480 نفر

مطالب پیشنهادی