ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TCL 9X معرفی شد: تلویزیون ۸۵ اینچی Mini-LED با قیمت ۱۰ هزار دلار

شرکت TCL امروز از تلویزیون جدیدی به نام TCL X9 رونمایی کرده که از پنل ۸۵ اینچی Mini-LED با گوگل تی‌وی بهره می‌برد. این تلویزیون غول‌پیکر با قیمت ۹,۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد و ضخامت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت TCL امروز از تلویزیون جدیدی به نام TCL X9 رونمایی کرده که از پنل ۸۵ اینچی Mini-LED با گوگل تی‌وی بهره می‌برد. این تلویزیون غول‌پیکر با قیمت ۹,۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد و ضخامت و حاشیه‌های بسیار کمی دارد.

از هرنظر TCL X9 یک تلویزیون پرچمدار به حساب می‌آید. پنل ۸۵ اینچی مورد استفاده در این تلویزیون از رزولوشن 8K بهره می‌برد و همچنین نور پس زمینه Mini-LED دارد، همان فناوری که در مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو M1 مورد استفاده قرار گرفته و باید منتظر آن در نسل بعدی مک‌بوک پرو هم باشیم.

TCL در کنار Mini-LED، از فناوری QLED هم استفاده کرده تا رنگ‌های بهتری تولید کند و همچنین قادر به پشتیبانی از رفرش ریت متغیر باشد. این تلویزیون همچنین از دو پورت HDMI 2.1 و eARC بهره می‌برد.

تلویزیون TCL X9 از فریم بسیار باریکی بهره می‌برد که نام «OD Zero» را یدک می‌کشد. این فناوری فاصله میان نور پس زمینه Mini-LED و لایه نمایشگر LCD را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد که نتیجه‌اش ضخامت بسیار کم تلویزیون است. علاوه بر این، تقریبا حاشیه‌ای هم اطراف پنل به چشم نمی‌خورد. X9 باریک‌ترین تلویزیون QLED شرکت TCL تا به امروز محسوب می‌شود.

با توجه به ضخامت کم این تلویزیون، TCL برای سیستم صوتی‌اش به سراغ یک ساندبار مستقل ۵.۱.۲ رفته که از درایورهای بهینه شده توسط Onkyo بهره می‌برد. در این سیستم صوتی یک ساب‌ووفر هم وجود دارد.

ساندبار بخشی از سیستم پایه انعطاف‌پذیر این تلویزیون محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای اتصال به دیوار، قرار دادن روی میز یا حتی زمین استفاده کرد. در این تلویزیون همچنین از یک دوربین پاپ آپ استفاده شده که می‌توان از آن برای تماس‌های تصویری از طریق گوگل Duo استفاده کرد.

تلویزیون TCL X9 از اواخر سال جاری میلادی با قیمت بالا ۹,۹۹۹ دلار وارد بازار آمریکای شمالی می‌شود. البته با توجه به مشخصات فنی و فناوری‌های مورد استفاده در آن، چنین قیمتی چندان غیرمنطقی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی