ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل S Plaid
اخبار خودرو

بتای ۱۰ سیستم تمام خودران تسلا منتشر شد: قابلیت اعتماد بالاتر برای رانندگی خودکار

جدیدترین نسخه بتای سیستم تمام خودران یا FSD تسلا عمده تمرکز خود را روی افزایش اعتمادپذیری نسبت به قابلیت‌های جدید نسخه قبلی گذاشته است. در نسخه قبلی ویژگی‌های جدیدی برای رانندگی نیمه خودکار در خارج ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

جدیدترین نسخه بتای سیستم تمام خودران یا FSD تسلا عمده تمرکز خود را روی افزایش اعتمادپذیری نسبت به قابلیت‌های جدید نسخه قبلی گذاشته است. در نسخه قبلی ویژگی‌های جدیدی برای رانندگی نیمه خودکار در خارج از بزرگراه‌ها ارائه شده بود.

به گزارش وب‌سایت Electrek، تسلا به‌تازگی عرضه نرم‌افزار Full Self Driving 10 Beta را آغاز کرده و با توجه به گزارش‌های اولیه به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری‌های سیستم در خارج از بزرگراه‌ها هوشمندانه‌تر و قابل اعتمادتر شده است. البته ایلان ماسک در صفحه توییترش مدعی شده که این نرم‌افزار لزوما هوش از سر شما نمی‌برد اما اکنون می‌تواند گردش‌های نرم‌تری داشته باشد و بهتر از قبل وارد ترافیک شده یا از آن خارج شود.

نشانگرهای دیداری در این نسخه بهبود پیدا کرده‌اند. FSD 10 Beta به اندازه قبل نشانگر ندارد، اما همان چیزهایی که روی صفحه نشان داده می‌شود دقیق و بی‌تکلفند. حالا بهتر از قبل می‌توانید متوجه شوید که خودروی شما چه چیزی می‌بیند و از این رو بیشتر از قبل به آن اعتماد خواهید کرد.

سیستم رانندگی در بزرگراه‌ها تغییری نکرده و این عدم تغییر عمدی بوده است. ماسک می‌گوید سیستم مسیریابی در بزرگراه‌ها هنوز خیلی بهتر از سیستم معادل آن در FSD است. ولی انتظار می‌رود که نسخه ۱۰.۱ یکپارچگی بیشتری بین سیستم‌ها ایجاد کند.

در حال حاضر مشخص نیست که FSD 10 چه زمانی از فاز بتا خارج می‌شود و به دست مالکان عادی خودروهای تسلا می‌رسد. با این حال، ماسک امیدوار است که گزینه عمومی برای درخواست دسترسی به نسخه بتا همزمان با انتشار نسخه ۱۰.۱ در دسترس کاربران قرار بگیرد. نسخه ۱۰.۱ احتمالا تا دو هفته دیگر منتشر می‌شود.

تغییرات و بهینه‌سازی‌های نسخه جدید FSD شاید نتواند قیمت بالای این نرم‌افزار را توجیه کند، اما حتما باعث می‌شود که کاربران احساس بهتری نسبت به خرید خود داشته باشند. قابلیت «رانندگی تمام خودکار» هنوز به تکامل نرسیده اما در مسیر خوبی قرار گرفته و می‌توان آینده درخشانی را برای آن متصور بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی