ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مورگان استنلی: حکم دادگاه اپیک گیمز حداکثر ۲ درصد به درآمد اپ استور ضربه می‌زند

با حکم دادگاه اپل و اپیک گیمز و صدور مجوز استفاده از روش‌های جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای، تصور می‌شد که این اتفاق ضربه سنگینی به اپل وارد می‌کند. اما حالا شرکت مورگان استنلی پیش‌بینی کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

با حکم دادگاه اپل و اپیک گیمز و صدور مجوز استفاده از روش‌های جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای، تصور می‌شد که این اتفاق ضربه سنگینی به اپل وارد می‌کند. اما حالا شرکت مورگان استنلی پیش‌بینی کرده که چنین اتفاقی حتی در بدترین حالت نمی‌تواند تاثیر بسزایی بر درآمد اپ استور داشته باشد.

«کیتی هیوبرتی»، تحلیلگر شرکت خدمات مالی مورگان استنلی به بررسی اثرات احتمالی حکم دادگاه و خطرات آن بر کسب و کار اپل پرداخته است. اگرچه هنوز برای اظهارنظر درباره همه ابعاد این حکم بسیار زود است ولی خانم هیوبرتی با استناد بر چند فاکتور پیش‌بینی‌های خود را بیان کرده است.

او می‌گوید اگر بر طبق رای دادگاه روش‌های جایگزین پرداخت به اپلیکیشن‌های اپ استور اضافه شوند، توسعه‌دهندگان همچنان نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از این سرویس‌ها استفاده کنند. این حکم در واقع به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را از طریق مرورگرهای وب به سایت‌های خود منتقل و در آن‌جا سرویس‌های پرداخت را ارائه کنند.

به باور هیوبرتی این روش پیچیدگی‌های زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورد و توسعه‌دهندگان را از استفاده از روش‌های جایگزین پرداخت منصرف می‌کند. در نتیجه، خیلی‌ها احتمالا ترجیح خواهند داد که به جای روش‌های پرداخت جایگزین از سیستم پرداخت خود اپل استفاده کنند. چون تعداد کمی از ۳۰ میلیون توسعه‌دهنده اپ استور قادر به انجام این کار هستند. اکثر توسعه‌دهندگان برند، اعتبار و بودجه بازاریابی کافی برای انتقال کاربران به سایت‌ها یا سرویس‌های پرداخت خودشان را ندارند.

افزون بر این، تغییر عادت کاربران در انجام پرداخت‌ها کار آسانی نیست و اکثر آن‌ها نمی‌خواهند مجبور باشند از چند سیستم پرداخت متفاوت استفاده کنند. هیوبرتی معتقد است روش صحیح برای تخمین ریسک وارده بر کسب و کار اپ استور بررسی اثر این اتفاق بر درآمد و سود بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان دنیاست. زیرا فقط این گروه از توسعه‌دهندگان قادرند فشار استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را تحمل کنند.

هیوبرتی بر همین اساس تخمین زده که اگر اپل تمام درآمد حاصل از ۲۰ توسعه‌دهنده برتر جهانی خود را از دست بدهد، این اتفاق تنها بر ۲ درصد درآمدها و ۵ درصد سود هر سهم این شرکت (EPS) اثر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی