ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

دوربین خانواده آیفون ۱۳ ارتقا یافت: لرزشگیر سنسور شیفت در همه مدل‌ها

خانواده آیفون ۱۳ ساعتی پیش رسما توسط اپل معرفی شد و تغییرات متنوعی را به همراه دارد. بخشی از این تغییرات در بخش دوربین رخ داده و امسال قابلیت لرزشگیر سنسور شیفت نه فقط در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۲

خانواده آیفون ۱۳ ساعتی پیش رسما توسط اپل معرفی شد و تغییرات متنوعی را به همراه دارد. بخشی از این تغییرات در بخش دوربین رخ داده و امسال قابلیت لرزشگیر سنسور شیفت نه فقط در مدل پرو مکس بلکه در تمامی مدل‌ها عرضه می‌شود.

پرچمداران جدید اپل در همه مدل‌ها به لرزشگیر پیشرفته سنسور شیفت مجهز هستند. کوپرتینویی‌ها اولین بار این ویژگی را روی آیفون ۱۲ پرو مکس معرفی کردند اما امسال آن را در تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ عرضه کرده‌اند.

فناوری سنسور شیفت به جای تثبیت لنز به تثبیت سنسور دوربین می‌پردازد و اجازه می‌دهد با کمترین لرزش تصویربرداری کنید. این فناوری که پیش‌تر فقط روی دوربین‌های DSLR موجود بود، موجب بهبود کیفیت تصاویر می‌شود و پایدارترین تصویر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اپل در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو از سنسور فوق عریض جدیدی بهره گرفته که در محیط‌های کم‌نور قابلیت‌های تصویربرداری بهتری دارد. مدل‌های پرو همچنین با دوربین عریض در محیط‌های کم‌نور ۲.۲ برابر بهتر عمل می‌کنند.

دوربین فوق عریض جدید آیفون ۱۳ پرو از سیستم فوکوس خودکار تازه‌ای بهره می‌برد که عملکرد آن در محیط‌های کم‌نور ۹۲ درصد بهتر شده و خروجی روشن‌تر و شارپ‌تری ارائه می‌کند. اپل با طرحی جدید لنزها، قابلیت‌های فوکوس خودکار و نرم‌افزارهای پیشرفته خود امکانی را فراهم کرده که پیش‌تر در پرچمداران اپل دیده نشده بود: عکاسی ماکرو.

کاربر با قابلیت ماکرو می‌تواند از فواصل حداقل ۲ سانتی‌متری از سوژه‌ها عکس‌های شارپ و جذاب بگیرد و آن‌ها را زیر ذره‌بین آیفون ببرد. قابلیت‌های ماکرو به بخش فیلم‌برداری از جمله اسلوموشن و تایم‌لپس هم آمده است.

آیفون‌های ۱۳ پرو دوربین تله‌فوتوی ۷۷ میلی‌متری دارند که حالا از زوم اپتیکال ۳ برابری پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، دامنه زوم دوربین‌ها در مجموع به ۶ برابر می‌رسد. دو مدل آیفون ۱۳ پرو در تمام دوربین‌ها از حالت عکاسی شبانه برخوردارند.

خانواده آیفون ۱۳ از نظر اندازه سنسور هم پیشرفت داشته است. این پیشرفت در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به قدری است که اندازه پیکسل‌ها به ۱.۹ میکرومتر رسیده. در خصوص آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی اندازه پیکسل ۱.۷ میکرومتر شده، یعنی همان اندازه‌ای که قبلا در آیفون ۱۲ پرو مکس وجود داشت. این سنسور دارای بزرگ‌ترین اندازه سنسور در تاریخ آیفون‌های مجهز به دوربین دوگانه اپل است که می‌تواند ۴۷ درصد نور بیشتری گردآوری کند.

دوربین سری آیفون ۱۳ در مجموع بیرون‌زدگی بیشتری دارد. مدل‌های استاندارد از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.6 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برند. این دوربین از ۷ عنصر تشکیل شده تا قابلیت‌های بیشتری به‌خصوص برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور ارائه کند.

هر دو مدل استاندارد آیفون ۱۳ از فیلم‌برداری HDR با فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند و در تمام مراحل ضبط تا تدوین و اشتراک‌گذاری با این فناوری سازگارند. حالا می‌توانید با دوربین این گوشی‌ها فیلم‌برداری 4K با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشید.

آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی همچنین یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای دارند. این دوربین هم از ۵ عنصر ساخته شده تا قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین آیفون ۱۳ همچنین از فیلم‌برداری ProRes، پرتره، تصویربرداری محاسباتی و بسیاری قابلیت‌های دیگر برخوردار است.

آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از موتور عصبی سریع‌تر و پردازنده سیگنال تصویری جدیدی بهره می‌برند که قابلیت‌های تازه‌ای را به دوربین این دستگاه اضافه می‌کند. دوربین دوگانه این محصولات از Smart HDR 4 برخوردارند و از رنگ‌های بهتر، کنتراست بالاتر و نورپرداری مناسب‌تر برای هر سوژه پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی