ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجوزهای امنیتی مبتنی بر حریم خصوصی اندروید ۱۱ راهی گوشی‌های قدیمی می‌شوند

تنظیم مجدد خودکار مجوزهای امنیتی اندروید ۱۱، ویژگی که سیستم عامل دسترسی اپلیکیشن‌ها به قابلیت‌های حساس گوشی‌ها مانند دوربین یا فضای ذخیره‌سازی را در صورت عدم استفاده برای چندین ماه محدود می‌کند، برای گوشی‌های قدیمی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

تنظیم مجدد خودکار مجوزهای امنیتی اندروید ۱۱، ویژگی که سیستم عامل دسترسی اپلیکیشن‌ها به قابلیت‌های حساس گوشی‌ها مانند دوربین یا فضای ذخیره‌سازی را در صورت عدم استفاده برای چندین ماه محدود می‌کند، برای گوشی‌های قدیمی نیز عرضه می‌شود. سال گذشته این قابلیت با اندروید ۱۱ عرضه شد، اما به زودی تمام گوشی‌های مجهز به اندروید ۶ به بالا این ویژگی را دریافت خواهند کرد. به گفته گوگل، در آینده نزدیک میلیاردها گوشی تولید شده از سال ۲۰۱۵ به بعد به چنین قابلیتی مجهز می‌شوند.

به منظور محافظت از حریم خصوصی، اگر برنامه‌‌ای اجازه دسترسی به گوشی را داشته باشد و برای مدت‌ها مورد استفاده قرار نگیرد، اجازه دسترسی آن اپلیکیشن منقضی شده و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

روی گوشی بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که شاید تا ماه‌ها باز نشوند و گوگل برای جلوگیری از دسترسی این برنامه‌ها، ویژگی امنیتی مذکور را طراحی کرده. به گفته گوگل، گوشی‌هایی که از خدمات گوگل پلی و اندروید ۶ به بالا استفاده می‌کنند، این قابلیت را دریافت خواهند کرد. با این حال برای برنامه‌هایی که اندروید ۱۱ را هدف قرار نمی‌دهند، باید این گزینه به صورت دستی برای آن‌ها فعال شود.

گوگل می‌گوید اپ‌هایی که در پس زمینه فعالیت می‌کنند، ممکن است از کاربر بخواهند این ویژگی را غیرفعال کند. این قابلیت برای گوشی‌های با اندروید ۶ به بالا که از خدمات گوگل پلی سرویس استفاده می‌کنند، در ماه آذر (دسامبر) منتشر خواهد شد. البته انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های مدنظر این کمپانی تا فصل اول ۲۰۲۲ به چنین قابلیتی مجهز شوند.

اجازه دسترسی به اپلیکیش‌های مختلف همیشه می‌تواند نگرانی‌هایی را ایجاد کند، مخصوصا برای برنامه‌هایی که استفاده کمی از آن‌ها داریم. البته می‌توان همیشه به طور دستی دسترسی‌ها را بست، اما با این ویژگی اگر چنین کاری را فراموش کنید هم جای نگرانی وجود نخواهد داشت و خود سیستم عامل بعد از مدتی دسترسی‌ها را غیرفعال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی