ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حداقل یکی از مدل‌های خانواده آیفون ۱۴ نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی نخواهد داشت

حالا که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ معرفی شده‌اند و به‌زودی وارد بازار جهان و البته ایران می‌شوند، باید منتظر انتشار گزارش‌ها درباره نسل آینده‌شان باشیم. طبق جدیدترین گزارش، کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای آوردن فناوری پروموشن به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

حالا که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ معرفی شده‌اند و به‌زودی وارد بازار جهان و البته ایران می‌شوند، باید منتظر انتشار گزارش‌ها درباره نسل آینده‌شان باشیم. طبق جدیدترین گزارش، کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای آوردن فناوری پروموشن به تمام مدل‌های خانواده آیفون ۱۴ ندارند و حداقل یکی از مدل‌های این سری فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد بود.

طبق گزارش وب‌سایت کره‌ای «The Elec»، اپل می‌خواهد حداقل برای یکی از چهار مدل آیفون سال ۲۰۲۲ از نمایشگر LTPS OLED استفاده کند که این موضوع به معنای این است که حداقل یکی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ همچنان با نمایشگر ۶۰ هرتزی روانه بازار می‌شود.

این گزارش در راستای اطلاعاتی قرار می‌گیرد که در گذشته یکی از منابع دنیای فناوری به نام «راس یانگ» منتشر کرده بود. یانگ همچنین از تجهیز آیپد مینی جدید به نمایشگر ۸.۳ اینچی خبر داده بود که چنین ادعایی به حقیقت پیوست.

طبق گزارش Elec، ال‌جی یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای LTPO OLED موردنیاز اپل در سال ۲۰۲۲ خواهد بود تا کوپرتینویی‌ها برای تامین پنل‌های پروموشن دیگر وابسته به سامسونگ نباشند.

اپل چند روز پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد و پس از مدت‌ها انتظار، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را به این خانواده آورد، هرچند تنها مدل‌های پرو از فناوری پروموشن بهره می‌برند و رفرش ریت تطبیقی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز دارند. برخی سایت‌ها از همین حالا شروع به پیش فروش این گوشی‌ها در ایران کرده‌اند و آن‌ها را با قیمت نجومی می‌فروشند.

در کنار چنین فناوری، اپل برای آیفون 13 پرو و پرو مکس از نمایشگر کم‌مصرف LTPO استفاده کرده، در حالی که نسخه استاندارد و مینی این سری همچنان از نمایشگر LTPS OLED بهره می‌برند و از فناوری پروموشن پشتیبانی نمی‌کنند. حالا ظاهرا شاهد چنین رویه‌ای برای گوشی‌های آینده این کمپانی هم باشیم، البته چنین موضوعی چندان تعجب‌برانگیز هم نیست.

اپل با عدم استفاده از چنین فناوری حداقل در یکی از مدل‌های خانواده آیفون 14، می‌تواند میان این دستگاه‌ها تفاوت ایجاد کند و کاربران همچنان دلیلی برای انتخاب مدل‌های پرو بجای استاندارد خواهند داشت.

طبق گزارش‌ها، سال آینده میلادی دیگر خبری از مدل مینی نخواهد بود و آیفون ۱۳ مینی آخرین دستگاه از این سری به حساب می‌آید. احتمالا در سال ۲۰۲۲ با دو آیفون مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی و دو آیفون با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی روبه‌رو می‌شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی