ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ در ایران؛ از ۵۰ میلیون تا ۶۵ میلیون تومان، بدون تضمین رجیستری

از زمان معرفی آیفون ۱۳ و مدل‌های مختلف آن، عده‌ای از عشاق برند اپل دائما در حال پرس و جو هستند تا ببینند قیمت آخرین گوشی آیفون چقدر می‌شود و از کجا می‌توانند آن را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

از زمان معرفی آیفون ۱۳ و مدل‌های مختلف آن، عده‌ای از عشاق برند اپل دائما در حال پرس و جو هستند تا ببینند قیمت آخرین گوشی آیفون چقدر می‌شود و از کجا می‌توانند آن را تهیه کنند. از ساعات آغاز پیش فروش گوشی‌ها در جهان، آگهی‌های فروش مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ در برخی سایت‌های درج آگهی مانند دیوار به چشم می‌خورد و برخی سایت‌ها نیز اعلام پیش فروشی کردند. در این بین برای آن دسته افرادی که رقم‌های چند ده میلیون تومانی آیفون جدید برایشان سنگین است، گوشی‌های ۳ تا ۴ میلیونی نسخه‌های فیک و چینی طرح شبیه به آن هم هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شود تا مبادا کسی از بازار «آیفون جدید به دست گرفتن» عقب بماند.

هر بار با معرفی یک آیفون جدید، تب و تاب خریدن این گوشی پرچمدار در بین هواداران آن در سراسر دنیا زیاد می‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان معرفی آیفون جدید تا امروز، پیش فروش گوشی در کشورهای دنیا آغاز شده و به نظر می‌رسد برخی از فروشندگان با خرید این گوشی‌ها و قصد وارد کردن آنها می‌خواهند که عطش هواداران را هرچه زودتر پاسخگو باشند. یکی از این فروشندگان در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که جمعه شب (۲ مهر ماه) یا نهایتا شنبه صبح (۳ مهر ماه) گوشی را به دست مشتریان خواهد رساند: «قیمت مدل پرومکس حدود ۵۷ میلیون تومان خواهد بود و مدل پرو ۲۵۶ گیگابایت نیز قیمتی معادل ۵۳ میلیون تومان خواهد داشت.»

او در پاسخ به اینکه آیا ممکن است رجیستری این گوشی‌ها به چالشی برای خریداران تبدیل شود یا خیر به دیجیاتو می‌گوید که گمان نمی‌کند چنین مشکلی برای خریداران پیش بیاید: «این مشکل همواره برای گوشی‌های آیفون جدید بوده اما امسال رجیستری کردن راحت‌تر از همیشه شده و بعید می‌دانم که چنین چالشی برای خریداران به وجود بیاید و احتمالا این گوشی چند روز پس از عرضه در سایت گمرک تعریف شود و بتوان به صورت مسافری آن را رجیستری کرد.»

این فروشنده به دیجیاتو می‌گوید که مردم نباید این گوشی‌های چند ده میلیون تومانی را از هر بستری خریداری کنند: «حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنند و مطمئن باشند خود فروشندگان سعی می‌کنند تا به رجیستری شدن گوشی‌ها کمک کنند.»

تصویری از رسید پیش خرید گوشی که اکثر فروشندگان به مشتریان خود می‌دهند تا باورشان شود که گوشی پیش فروش شده به دستشان خواهد رسید.

فروشنده دیگری اما که آگهی فروش کالای خود را در دیوار گنجانده هیچ تضمین رجیستری به خریدار نمی‌دهد: «پارسال ۱۲ پرومکس بدون مشکل رجیستر شد و بعید می‌دانم امسال هم به مشکل بخوریم اما در هر صورت هیچ تضمینی بابت رجیستری نمی‌توانم بدهم.» او می‌گوید قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس ۱۲۸ گیگابایتی را بدون رجیستری ۴۸ میلیون تومان می‌فروشد: «البته موارد معدودی را شاید بتوانم رجیستر کنم که قیمت آن به ۵۳ میلیون تومان می‌رسد.»

فروشنده دیگری در گفتگو با دیجیاتو قیمت مدل پرومکس را حدود ۶۳ میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌گوید هیچ‌گونه تضمینی برای رجیستری آن نیز وجود ندارد. او تاریخ عرضه گوشی را صبح روز شنبه اعلام می‌کند و تاکید دارد که گوشی نه گارانتی دارد و نه رجیستری شده است: ««مدل پرو ۲۵۶ گیگابایت نیز قیمتی معادل ۷۰ میلیون تومان خواهد داشت.» او به دیجیاتو می‌گوید: «رنگ‌هایی که ما وارد می‌کنیم گرافیت است اما اگر کسی بخواهد سفارش دیگری بدهد همه را ظرف دو هفته برایش فراهم می‌کنیم؛ البته رجیستر نشده. کار رجیستری این گوشی‌ها پس از تعریف شدن در سامانه گمرک بر عهده خود شخص خواهد بود.»

این فروشنده در پاسخ به این پرسش که آیا خریدارانی برای این گوشی چند ده میلیون تومانی وجود دارد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید که هواداران آیفون همیشه هستند و قیمت گوشی را نیز تقریبا معادل گوشی‌های پرچمدار کنونی می‌داند: «خود ما تمام گوشی‌های پیش فروش شده را فروختیم و دیگر موجودی نداریم.»

برخی از سایت‌ها نیز قیمت‌ انواع آیفون ۱۳ را در سایت خود درج کردند و البته امکان خرید را هنوز برای مشتریان در نظر نگرفتند. در تماس دیجیاتو با این سایت‌ها مشخص شد که این قیمت‌ها تخمینی بوده و قرار نیست که قیمت صد در صدی باشد: «تا امروز هیچ فروشی نداشتیم و صرفا اعلام قیمت کردیم تا مشتریان بدانند که به زودی فروش رسمی گوشی را شروع خواهیم کرد.» نکته جالب اینجاست که مسئولین این فروشگاه‌ها معتقد هستند که قیمت آیفون در روزهای اول وارد یک حباب کاذب خواهد شد و این حباب ذره ذره شکسته خواهد شد تا به قیمت منطقی‌تر خود برسد.

قیمتها در برخی سایت‌ها لحظه به لحظه رو به کاهش است

در حال حاضر قیمت‌هایی که برای آیفون به مشتریان ارائه می‌شود هم با احتساب نرخ دلار هم چندان منطقی نیست اما با توجه به خریداری شدن در روزهای اولیه، شنیدن این قیمت‌ها دور از ذهن نیست. در سال‌های گذشته و با عرضه شدن یک آیفون جدید، برخی مشتریان برای رجیستری کردن گوشی‌های خود به چالش برخورد می‌کردند اما به نظر می‌رسد میزان این مشکلات با بهبود سامانه رجیستری کاسته شده باشد. در هر صورت کارشناسان توصیه می‌کنند که مصرف کنندگان صبر کنند تا گوشی را به صورت رجیستری شده خریداری کرده و مطمئن باشند مشکلی گریبانگیر آنها نمی‌شود.

سوالات متداول کاربران درباره شرایط آیفون ۱۳ در ایران

شرایط رجیستری آیفون ۱۳ در ایران به چه شکل است؟

اعلام رسمی از سوی مسئولان درباره عدم امکان رجیستری سری آیفون ۱۳ منتشر نشده و به نظر می‌رسد پس از تعریف گوشی در وب‌سایت گمرک، امکان رجیستری آن به صورت مسافری فراهم باشد.

قیمت تقریبی آیفون ۱۳ به تومان چقدر است؟

قیمت تقریبی آیفون ۱۳ در روزهای اولیه ورود به بازار ایران در محدوده ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

اولین موبایل آیفون ۱۳ چه زمانی به بازار ایران می‌رسد؟

اولین گوشی آیفون ۱۳ احتمالا به فاصله کوتاهی پس از عرضه جهانی در ۲ مهر ۱۴۰۰، وارد بازار ایران می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرمان فرخی
    آرمان فرخی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

    بقران چرا آیفون گرون میخرید؟خداییش چرا مگه چکار میکنه اصن چرا داشته باشی 😐

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

    گوشی‌های ۳ تا ۴ میلیونی نسخه‌های فیک و چینی طرح شبیه به آن هم هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شود تا مبادا کسی از بازار «آیفون جدید به دست گرفتن» عقب بماند.
    😂 😂 😂 بهترین متنی بود که تو سایت دیدم

مطالب پیشنهادی