ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاسی نجوم ۲۰۲۱ مشخص شدند

موزه سلطنتی گرینویچ برندگان مسابقه عکاسی نجوم سال را اعلام کرد. «شوچانگ دونگ» با ارائه عکسی جذاب با نام «حلقه طلایی» که خورشید گرفتگی حلقوی را نشان می‌دهد، برنده این مسابقه شد. این عکس در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

موزه سلطنتی گرینویچ برندگان مسابقه عکاسی نجوم سال را اعلام کرد. «شوچانگ دونگ» با ارائه عکسی جذاب با نام «حلقه طلایی» که خورشید گرفتگی حلقوی را نشان می‌دهد، برنده این مسابقه شد. این عکس در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ در تبت گرفته شده است.

«حلقه طلایی» توسط «شوچانگ دونگ»

شوچانگ دونگ در مورد این عکس می‌گوید خیلی خوش شانس بوده که توانسته در زمانی کمتر از یک دقیقه این تصویر را از میان ابرها بگیرد.

«رقص چراغ های قطبی» توسط «دیمیتری ریبالکا»‌

یکی دیگر از عکس‌های گرفته شده برتر در این مسابقه «رقص چراغ های قطبی» توسط «دیمیتری ریبالکا»‌ است که برنده جایزه برترین عکس گرفته شده  در گروه عکس‌های شفق قطبی شد. در کنار هم قرار گرفتن رنگ سبز و رنگ آبی و کشتی که هیچ اثری از جریان زندگی در آن دیده نمی‌شود، تصویری از فیلم‌های علمی تخیلی به نمایش می‌گذارد.

«سیاره‌ها در یک قاب» توسط «زیپو ونگ»

یکی دیگر از عکس‌های گرفته شده برتر این مسابقه توسط نوجوان ۱۵ ساله چینی گرفته شده که ترکیبی از چند عکس را در یک قاب قرار داده و خورشید، ماه و سیاره‌ها منظومه شمسی را نشان می‌دهد.

«رنگین کمان» توسط «تری هنکاک»

«تری هنکاک» عکاس بریتانیایی نیز تصویری زیبای دیگری را به نمایش گذاشته که سحابی کالیفرنیا را با نام NGC 1499 نشان می‌دهد. این عکس طی هفت شب متمادی گرفته شده است. تری هنکاک جایزه برتر عکاسی نجوم را در دسته ستارگان و سحابی‌ها از آن خود کرده است.

یکی دیگر از عکس‌های برنده این مسابقه توسط «پل اکهارت»، عکاس آمریکایی و خوش شانس گرفته شده که موشک فالکن 9 اسپیس ایکس را در هنگام برخاستن نشان می‌دهد. (تصویر اصلی مطلب)

عکس برگزیده بخش عکاسی کهکشان توسط «ژونگ وو» عکاس چینی

«ژونگ وو» عکاس چینی نیز در بخش عکاسی از کهکشان توانست با ارائه عکسی زیبا که برای آن دو سال زحمت کشیده بود، نام خود را در بین برندگان قرار دهد.

برخی دیگر از عکس‌های برنده این مسابقه را می‌تواند در ادامه مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی