ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات گوشی ایرانی
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی توان رقابت با نمونه خارجی را دارد؛ اگر مردم همراهی کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از گوشی ایرانی استفاده می‌کند اعتقاد دارد موبایل داخلی توان رقابت با همتایان خارجی را داشته اما در ابتدای راه مردم باید همراهی کرده و از نواقص ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از گوشی ایرانی استفاده می‌کند اعتقاد دارد موبایل داخلی توان رقابت با همتایان خارجی را داشته اما در ابتدای راه مردم باید همراهی کرده و از نواقص احتمالی آن چشم‌پوشی کنند.

«عیسی زارع‌پور» در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان این که واردات گوشی سالانه حدود سه تا پنج میلیارد دلار ارزبری دارد، درباره برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید موبایل ایرانی گفت:

«ظرفیت‌های خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم به این موبایل‌ها اطمینان کنند. البته ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل ایرانی تولید داخل بوده و در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغالزایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزانتر است.»

وی با بیان این که گوشی که هم اکنون از آن استفاده می‌کند ایرانی است و ظرفیت‌های مناسبی دارد، تاکید کرد تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد: «ما در تلاش هستیم تا بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه از طریق تولید بومی تامین شود اما مردم نیز باید همراهی کنند زیرا حتی اگر محصولات باکیفیت نیز تولید شود اما مردم همراهی نکنند، اتفاق مثبتی در این زمینه نمی‌افتد.»

وزیر ارتباطات معتقد است گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند و حتی سرمایه‌گذاران ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار گیرند.

زارع‌پور با اشاره به اینکه تولید انواع گوشی‌های همراه با کیفیت، شدنی است اما باید باور ملی شکل گیرد و مردم نیز صبر کنند، اظهار داشت: «گاهی ممکن است برخی گوشی‌ها یکی از توانایی‌های گوشی‌های خارجی را نداشته باشد، طبیعی است ابتدای کار تولید است باید مردم همراهی کنند، تا روزی که بتوان صادرکننده گوشی همراه بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    ما همین اعتماد رو یک بار تو خودرو سازی انجام دادیم ، خروجیش چی بود ؟ جز مرگ سالانه 20 هزار انسان!!

  • Reza Yahyavi
    Reza Yahyavi | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    آقا وزیر .... میشه بگی کجای ایران cpu رم دوربین و حتی باطری برای گوشی تولید میشه
    آقای وزیر 1 لطف کن به شرکت glx demo و... 1 زنگ بزن نگو وزیرم ببین اصلا تلفن رو بر میدارن
    ببین اصلا سایت دارن
    آقای وزیر سیستم عامل میدونی چیه
    آقا وزیر من تعمیر کار موبایلم گوشی های ایرانی که خراب میشن و نیاز به رام دارن رو باید چند روز تو سایت های چینی بگردم تا رامشون رو از سایت فعلا کارخونه گوشی تقلبی سازی پیدا کنم میدونی این یعنی چی
    در آخر خدا یا خودت دست کیسه دوز ها رو قطع کن ما قدرتش رو نداریم

  • Brown
    Brown | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    دوستان چرب کنید که قراره اینترنت ملی رو‌ با کمک گوشی ملی فرو بکنن

  • سجاد فیوجی
    سجاد فیوجی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

    این گوشی ایرانی که میگویند!!! چند درصد ساخت ایرانی؟ چیپست و پردازنده ساخت داخل؟ نرم افزار و سیستم عامل بومی ساخت داخل؟ دوربین و لنز ساخت داخل؟ و خیلی چیزهای دیگه آیا واقعا ساخت داخل و بومی هستند؟ من خودم خیلی از کالاهای ایرانی حمایت می کنم اما این موبایل ایرانی لزومی نمیبینم بخرم، اگر این ها واقعا موبایل ۱۰۰ درصد ساخت داخل باشند واقعا می خرم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی