ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر ساترا
تکنولوژی

تغییر نهاد ناظر بر VODها در دستور کار مجلس؛ وزارت ارشاد جایگزین ساترا می‌شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از عملکرد ساترا در نظارت بر آثار نمایش خانگی رضایت نداریم، از بررسی تغییر نهاد ناظر بر VODها و شبکه نمایش خانگی در نشست آتی کمیسیون فرهنگی خبر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از عملکرد ساترا در نظارت بر آثار نمایش خانگی رضایت نداریم، از بررسی تغییر نهاد ناظر بر VODها و شبکه نمایش خانگی در نشست آتی کمیسیون فرهنگی خبر داد و اظهار داشت احتمال سپردن نظارت بر شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد جود دارد.

در چند سال اخیر سازمان سینمایی ارشاد و ساترا بر سر دادن مجوز برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی و نظارت‌های پس از آن چالش‌های زیادی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد دولت جدید در صدد حل این موضوع است تا این رویه دوباره به وزارت فرهنگ و ارشاد بازگردد. موضوعی که نمایندگان مجلس نیز به دنبال آن هستند.

«علی یزدی‌خواه» در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت به استقبال مردم از آثار شبکه نمایش خانگی و VOD‌ها در کشور اشاره کرده و گفت: «موضوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی از چندین سال قبل محل اختلاف بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما بوده است.»

وی ضعف نظارت‌ها در دولت دوازدهم را عاملی دانست که موجب شد کمیسیون فرهنگی تصمیم بگیرد نظارت بر VOD‌ها را به ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضاى مجازى) زیر نظر صدا و سیما واگذار کند.

یزدی‌خواه با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت بازگشت نظارت‌‎ بر شبکه نمایش خانگی از ساترا به وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: «این موضوع مطالبه سینماگران نیز هست از همین روی مجددا در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار خواهد گرفت.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عملکرد ضعیف ساترا و شکایات مردمی و سینماگران نسبت به آن اشاره کرده و اظهار داشت:

«طی مدتی که ساترا مسئولیت نظارت بر VODها و شبکه نمایش خانگی را داشت از عملکرد ساترا به هیچ عنوان راضی نیستیم و این سازمان به درستی به وظایف خود عمل نکرده است به همین دلیل در نشست آتی کمیسیون به این موضوع ورود خواهیم کرد.»

به اعتقاد وی با توجه به اینکه خانواده‌ها مخاطب آثار نمایش خانگی هستند، این آثار بایستی از شاخص‌های لازم برخوردار باشد. از همین روی کمیسیون فرهنگی در آینده‌ای نزدیک برای تعیین تکلیف این مسئله، متولیان هر دو بخش را دعوت خواهد کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس ابراز امیدواری کرد پس از جلسه با طرفین این موضوع، به نتیجه مناسب دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی