ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳ پرو مکس
موبایل

کاربران از مشکل لمس نمایشگر در سری آیفون ۱۳ و آیفون‌های قدیمی با iOS 15 خبر می‌دهند

برخی کاربران سری آیفون ۱۳ از بروز مشکل تاچ روی دستگاه‌های جدیدشان اطلاع می‌دهند. این مشکل باعث می‌شود آیفون به لمس‌های کاربر واکنش نشان ندهد و برای حل آن لازم است دستگاه را ریستارت کنید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

برخی کاربران سری آیفون ۱۳ از بروز مشکل تاچ روی دستگاه‌های جدیدشان اطلاع می‌دهند. این مشکل باعث می‌شود آیفون به لمس‌های کاربر واکنش نشان ندهد و برای حل آن لازم است دستگاه را ریستارت کنید یا اینکه چندبار روی صفحه بزنید تا لمس شما عمل کند. البته ظاهرا این مشکل محدود به جدیدترین گوشی‌های اپل نیست و کاربران آیفون‌های قدیمی با iOS 15 هم چنین مشکلی را تجربه کرده‌اند.

کاربران در چند مرجع مختلف از جمله ردیت، توییتر، انجمن پشتیبانی اپل و MacRumors از بروز مشکل تاچ در آیفون‌های جدیدشان نوشته‌اند. عده‌ای می‌گویند قابلیت Tap to Wake که باعث می‌شود با یک لمس صفحه آیفون روشن شود، دچار مشکل شده و عده دیگری از بروز مشکلات سراسری تاچ در سیستم یا عدم دریافت ورودی لمسی در اپلیکیشن‌ها خبر داده‌اند.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری mikeycampbell81 می‌گوید روی آیفون ۱۳ پرو مکس و iOS 15 با این مشکلات روبرو شده است:

«دوربین کار نمی‌کند (اپلیکیشن دوربین باز می‌شود ولی تصویری وجود ندارد)، صفحه آیفون با لمس روشن نمی‌شود، قفل آیفون باز می‌شود ولی با سوایپ به بالا نمی‌توان به صفحه هوم رفت و اپلیکیشن Mail هم فریز می‌شود»

آیفون ۱۳ پرو مکس

اگر گزارش‌های منتشر شده فقط محدود به آیفون ۱۳ بودند، می‌توانستیم آن را متاثر از خطای عملکردی سخت‌افزار گوشی بدانیم، اما با توجه به اینکه عده‌ای از دارندگان آیفون‌های قدیمی پس از نصب iOS 15 مشکلات مشابهی را گزارش کرده‌اند، این اتفاق می‌تواند ناشی از یک باگ نرم‌افزاری باشد.

آپدیت iOS 15 که هفته پیش منتشر شد، از زمان انتشار مشکلات زیادی را به‌خصوص روی آیفون ۱۳، اپل واچ و اپل موزیک به وجود آورده است. اپل وعده داده که آپدیتی برای حل مشکلات متنوع این نسخه منتشر کند و با توجه به رخدادهای کنونی، iOS 15.0.1 احتمالا زودتر از انتظار به دست کاربران خواهد رسید.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که رفع مشکلات حاضر به انتشار iOS 15.1 موکول گردد تا مراحل آزمایش بتا تا ماه آینده پشت سر گذاشته شود. Zollotech، یوتیوبر و آزمایش‌کننده نرم‌افزارهای بتای اپل در جدیدترین ویدیوی خود گفته که جدیدترین بتای iOS 15.1 ظاهرا مشکلات iOS 15 را برطرف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی