ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوی کالبدشکافی آیپد مینی ۶ اپل با هدف بررسی مشکل اسکرول ژله‌ای نمایشگر [تماشا کنید]

وب‌سایت iFixit با انتشار ویدیوی کالبدشکافی از آیپد مینی ۶ اپل، مشکل «اسکرول ژله‌ای» (jelly scrolling) را که اخیرا توسط کاربران گزارش شده بود و اپل منکر آن شده بود را مورد بررسی قرار داده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

وب‌سایت iFixit با انتشار ویدیوی کالبدشکافی از آیپد مینی ۶ اپل، مشکل «اسکرول ژله‌ای» (jelly scrolling) را که اخیرا توسط کاربران گزارش شده بود و اپل منکر آن شده بود را مورد بررسی قرار داده است.

برخی کاربران با انتشار ویدیوهایی ادعا کرده بودند که نمایشگر سمت راست و چپ نمایشگر دستگاه به صورت همزمان رفرش نمی‌شود و مشکلی موسوم به اسکرول ژله‌ای را به نمایش می‌گذارد. iFixit می‌گوید این مشکل در صفحه‌های نمایش LCD و OLED غیرعادی نیست ولی به نظر می‌رسد مشکل اصلی این باشد که «اسکرول ژله‌ای» آیپد مینی در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بیشتر قابل مشاهده است. دلیل این مشکل هنوز مشخص نشده اما به گفته متخصص تعمیرات ممکن است به دلیل استفاده از یک نوع برد خاص باشد.

هرچند این مشکل گزارش شده کاربران مختلفی را آزار می‌دهد، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشکل اسکرول ژله‌ای روی صفحه‌های LCD کاملا قابل انتظار است. غول فناوری در استدلال خود عنوان می‌کند که پنل‌های LCD خط به خط تازه می‌شوند که این امر باعث ایجاد تاخیر بین خطوط می‌شود. وب‌سایت ArsTechnica در این رابطه نوشته است:

در پاسخ به درخواست ما، اپل اعلام کرد که مشکل «اسکرول ژله‌ای» در نسل ششم آیپد مینی برای نمایشگر LCD عادی است. با توجه به اینکه این صفحات به صورت خطی تازه می‌شوند، بین این فرآیند در بالای صفحه و خطوط پایین یک تاخیر کوچک وجود دارد. این امر می‌تواند باعث پیمایش ناهمواری شود.

این وب‌سایت همچنین قابلیت تعمیرپذیری آیپد مینی ۶ را با نسل قبل مقایسه کرده و به دستگاه جدید امتیاز تعمیرپذیری ۳ از ۱۰ می‌دهد. ویدیو ارائه شده برخی اجزای داخلی و اصلی تبلت اپل را بررسی می‌کند اما به سخت افزاری داخلی آن نفوذ نمی‌کند. با این وجود انتظار می‌رود ویدیو کالبدشکافی دقیق‌تر طی روزهای آینده منتشر شود.

در ویدیوی منتشر شده، قطعات داخلی مدل جدید آیپد مینی مورد بررسی قرار گرفت و برخی اطلاعات درباره دستگاه جدید اپل به اشتراک گذاشته شده است. به عنوان مثال، چیپست A15 استفاده شده در آیپد مینی نسخه‌‌ای «با کاهش کلاک» در مقایسه با تراشه A15 مورد استفاده در گوشی‌های آیفون ۱۳ است. همچنین اتصال USB-C این دستگاه جدید نسبت به نسل قبل خود به راحتی جدا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی