ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از دستگاه پردازشگر داده بورس برای ماینینگ؛ شرکت برق خبر از شناسایی ماینرها داد

یک عضو هیئت مدیره شرکت بورس درمورد کشف چند دستگاه ماینر در این شرکت اعلام کرد که از دستگاه پردازشگر داده در شرکت بورس به عنوان دستگاه ماین استفاده شده است. همچنین سخنگوی صنعت برق ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳

یک عضو هیئت مدیره شرکت بورس درمورد کشف چند دستگاه ماینر در این شرکت اعلام کرد که از دستگاه پردازشگر داده در شرکت بورس به عنوان دستگاه ماین استفاده شده است. همچنین سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه با قرائت کنتور برق، افزایش مصرف قابل تشخیص است اعلام کرد زمان زیادی از نصب ماینر در شرکت بورس نگذشته بود که شناسایی صورت گرفت.

روز گذشته شرکت توزیع برق تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، کشف 82 ماینر غیرمجاز در سازمان بورس تهران را تایید کرد. در همین راستا «حسین بوستانی»، عضو هیئت مدیره سازمان بورس در گفتگو با ایسنا نسبت به این موضوع شفاف سازی کرده و گفت:

«در کمیته ساختمان هیئت مدیره قبل، مصوبه‌ای انجام می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی دستگاه پردازنده برای مرکز داده یا همان دیتاسنتر شرکت بورس خریداری شود. این مصوبه هیچ اشاره‌ای به اینکه این دستگاه قرار است برای ماینر استفاده شود نداشته است و مشخصا در آن ذکر شده است که دستگاه پردازشگر برای مرکز داده است. اما با توجه به اینکه این دستگاه‌ها استفاده دوگانه‌ای دارند بعدا به نحو دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هیئت مدیره نیز به هیچ وجه در جریان اینکه قرار است از دستگاه پردازشگر استفاده دیگری غیر از استفاده مرکز داده شود، نبوده است.»

او در پاسخ به این سوال که چگونه از دستگاه پردازشگر داده به عنوان دستگاه استخراج رمزارز استفاده شده است، گفت: «این دستگاه‌ها پردازشگرهای قوی هستند. البته شخصا تخصص فنی درمورد این موضوع ندارم، اما طبق صحبت کارشناسان این دستگاه‌ها پردازشگر هستند که می‌توانند در دستگاه ماینر نیز استفاده شوند.»

شناسایی ماینرهای غیرمجاز با کنتور اندازه‌گیری

«رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق نیز در رابطه با کشف و ضبط 82 دستگاه ماینر در ساختمان بورس تهران اظهار داشت این ماینرها به سرعت شناسایی شده‌اند: «به محض اینکه کنتور در دوره قرائت قرار می گیرد، افزایش مصرف قابل تشخیص است لذا زمان زیادی از نصب ماینر در شرکت بورس نگذشته بود که شناسایی صورت گرفت.»

به گفته وی کنتورهای اندازه گیری یکی از ابزارهای شناسایی هستند و در حال حاضر نیز بیشترین کشفیات از طریق همین کنتورهای اندازه گیری صورت گرفته است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب را در این حوزه صنعت برق متحمل شده است، افزود: «هیچ هماهنگی با هیچ دستگاه و سازمانی برای استفاده از ماینر صورت نمی گیرد چراکه بیشترین آسیب و خسارت متحمل صنعت برق است و ما به هیچ عنوان با این موضوع موافق نیستیم.»

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که در شرکت های دیگر نیز دستگاه های ماینر فعال باشند، گفت:

«قطعا مسئولان هر دستگاه نسبت به این مساله پاسخگو هستند و اگر کشفی در هر سازمان یا اداره‌ای انجام شود، برخورد جدی صورت خواهد گرفت، لذا مسئول ادارات دولتی قطعا نظارت کافی در این زمینه خواهند داشت و صنعت برق نیز با جدیت نسبت به این موضوع اقدام می کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۱۱ مهر ۱۴۰۰

    قشنگ دروغ گویی از جملات بوستانی مشخصه شخصی که چند روز قبل این مطلب رو قویا تکذیب کرده بود انتشار دهنده های اخبار رو معاند نامیده قشنگ بیخ گوش این بزرگوار مشغول بودن
    البته از نظامی که همیشه در رانت و دروغ بوده جز این اشخاص بیشتر انتظار نمی ره

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۱ مهر ۱۴۰۰

    سلام
    فساد اداری نماد فساد جامعه است: یعنی ارتداد فرهنگی!
    چون نه رئیس و مسئولی محاکمه میشود و نه اگر شد، مجازاتش را کسی می‌بیند. تساهل و تسامح در کیفردهی، تخریب فرهنگ عمومی است. قیاس شیطانی گوید: اگر با وجود اینهمه دستگاه و تشکیلات، هیچ حساب و کتابی در دنیا نیست، شاید در آخرت هم نباشد. کیفر نقد اگر نترساند، عذاب نسیه بعید است بترساند.
    امروز رئیس بورس جرأت ماینینگ میکند چونکه دیروز شهرداری کرد و چیزی نشد؛ فردا هم می‌بینی رئیس ادارۀ برق برای خودش مزرعه [پول‌پاروکنی] گذاشته! چرا که نه؟ مگر نه اینکه روال عادّی شده؟ اصلًا کسی چه می‌داند شاید ضمن حقوق ریاستی باشد! یا مثل خاویار و ران آهو از مزایای مدیران است!
    دولت اگر مدّعی است فاسد نیست باید گوش مفسد را محکم بپیچاند
    و السلام

مطالب پیشنهادی