ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Programming Hub؛ یادگیری داستانی و مفرح کدنویسی

اپلیکیشن‌های متعددی برای آموزش کدنویسی توسعه یافته‌اند که در گذشته برخی از آن‌ها را در دیجیاتو معرفی کردیم. اپلیکیشن Programming Hub یکی دیگر از همین عناوین است که زبان‌ها و موضوعات مختلفی را جهت یادگیری ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن‌های متعددی برای آموزش کدنویسی توسعه یافته‌اند که در گذشته برخی از آن‌ها را در دیجیاتو معرفی کردیم. اپلیکیشن Programming Hub یکی دیگر از همین عناوین است که زبان‌ها و موضوعات مختلفی را جهت یادگیری درون خود جای داده است.

سازندگان برنامه Programming Hub ادعا می‌کنند که پس از تحقیق و همکاری با متخصصان گوگل، موفق شدند تا به مسیری کامل برای یادگیری برنامه‌نویسی دست پیدا کنند. کاربران می‌توانند کدنویسی را تا سطح پیشرفته دنبال کنند و به صورت همزمان از فرایند یادگیری مانند یک بازی لذت ببرند. در زمان نوشتن این مطلب، اپلیکیشن مذکور موفق شده امتیاز قابل تحسین ۴.۷ را از میان ۱۵۲ هزار رای کسب کند. همچنین سابقه انتخاب به عنوان Editor's Choice گوگل پلی و بهترین بهترین‌ها در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد و در حال حاضر ۵ میلیون کاربر را به سوی خود جذب کرده است.

اپلیکیشن Programming Hub توانسته مجموعه‌ای عظیم از نمونه کدها با بیش از ۵ هزار مورد را درون خود جای دهد که در ۲۰ زمینه مختلف پخش شده است. طبق گفته توسعه‌دهندگان آن، کامپایلر مورد استفاده درون اپ یکی از سریع‌ترین‌ها در نوع خود است و در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند کدهای نوشته شده توسط کاربران را اجرا کند.

جاوا یکی از زبان‌های موجود در برنامه است که می‌توان از آن برای توسعه موارد مختلفی از جمله اپلیکیشن‌های تحت وب، نرم افزارهای J2ME، اپ‌های اندروید و آنالیز داده‌های عظیم استفاده کرد. زبان‌های C و ++C هم برای رایانش علمی، توسعه وب، نگارش کامپایلرها، بازی‌های کنسولی و نرم افزارهای دسکتاپ گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

یکی از روش‌های محبوب برای ورود به دنیای کدنویسی صفحات و اپلیکیشن‌های تحت وب، یادگیری HTML است که در برنامه Programming Hub یافت می‌شود. جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان‌های اصلی برای ساخت اپ‌های تحت وب است که به صورت گسترده توسط انواع مرورگرها پشتیبانی می‌شود. در نهایت زبان R جهت تحلیل آماری و سایر عملکردهای تخصصی کاربرد دارد که کاربران می‌توانند یادگیری آن را فرا بگیرند.

البته Programming Hub تنها به زبان‌های گفته شده محدود نمی‌شود و عناوین مهم دیگری مانند VB.net، پایتون، CSS، لینوکس شل، #C، سویفت، SQL، اسمبلی و Jquery نیز در آن وجود دارند. در سوی دیگر در کنار زبان‌های برنامه‌نویسی، آموزش موضوعات مرتبط متعددی در دسترس افراد قرار دارند که از میان آن‌ها می‌توان به مفاهیم پایه IT، هوش مصنوعی، هک اخلاقی، علوم داده، یادگیری ماشینی، سئو، امنیت سایبری، کریپتوگرافی و ترفندهای تبلیغاتی جستجوی گوگل اشاره کرد. در بخش دروس جدید نیز می‌توان عناوین جذابی مثل SASS، توسعه وردپرس، Django، پایتون برای هوش مصنوعی، Rust، یونیتی و روبی را مشاهده کرد.

اپلیکیشن Programming Hub محیط کاربری به نسبت ساده‌ای دارد و شروع کار با آن بسیار آسان است. کاربر در ابتدا باید زبان یا دوره موردنظر خود را جهت یادگیری انتخاب کند. در ادامه لیستی از سرفصل‌های موجود در دوره، قشر هدف، مزایا و پیش نیازهای یادگیری نمایش داده می‌شود. اگرچه برنامه ادعا دارد که مسیر آموزشی سفارشی را برای هر کاربر اعمال می‌کند، اما به نظر می‌رسد که سایر عناوین رقیب در شخصی‌سازی یادگیری موفق‌تر عمل می‌کنند.

هر دوره آموزشی سعی دارد به صورت داستانی، نکات و آموزش‌های مورد نیاز را به کاربر منتقل کند. استفاده از المان‌ها گرافیکی و تصاویر کارتونی موجب شده تا فرایند یادگیری از حالت خشک و بی روح کمی فاصله بگیرد. همزمان با نمایش متن، راوی برنامه تمامی متون را برای کاربر می‌خواند که می‌تواند برای برخی از افراد بسیار مفید واقع شود؛ اگرچه امکان غیرفعال کردن ویژگی گفته شده وجود دارد. در انتهای هر درس، کوییزی جهت ارزیابی کاربر گرفته می‌شود.

کاربران می‌توانند در تب کامپایلر کد دلخواه خود را بنویسند و سپس با لمس کلید Run خروجی آن را مشاهده کنند. در تب Programs نیز کدهای نوشته شده در دسترس خواهند بود. بخش‌های دیگری از جمله جدول رده‌بندی کاربران یا انجمن‌های گفتگو برای پرسش و پاسخ یا به اشتراک‌گذاری کدها در این برنامه وجود ندارد و سایر رقبا عملکرد بهتری در زمینه ارائه امکانات جانبی دارند. همچنین بخش تنظیمات اپلیکیشن گزینه‌های بسیار محدودی تنها برای نوتفیکیشن‌ها و صدا ارائه می‌دهد و متاسفانه از حالت تاریک برای استفاده در نسخه‌های قدیمی اندروید بهره نمی‌برد.

شایان ذکر است که تنها چند دوره انگشت شمار به صورت کامل رایگان هستند و برای دسترسی به محتوای کامل سایر دوره‌ها، کاربران باید اشتراک پرمیوم برنامه را خریداری کنند. مشترکان سرویس پولی نه تنها به تمامی محتوای آموزشی دسترسی دارند؛ بلکه می‌توانند از آپدیت‌های اختصاصی و قابلیت‌های ویژه هم بهره ببرند و در پایان دوره‌ها اقدام به کسب گواهی نمایند. البته می‌توان نسخه غیر رسمی و بدون محدودیت اپلیکیشن Programming Hub را هم در اینترنت پیدا کرد که هیچ هزینه‌ای برای کاربران در پی نخواهد داشت.

Programming Hub: Learn to code

Programming Hub: Learn to code

سازنده: Coding and Programming قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۱ و ۱۵۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ مهر ۱۴۰۰

    خوش به حال دیجیاتو که امام جمعه ای مثل اخیر آقا داره

    • molavy
      molavy | ۱۱ مهر ۱۴۰۰

      امیر× آقا

مطالب پیشنهادی