ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک باگ موجب پرداخت اشتباهی ۹۰ میلیون دلار به کاربران پروتکل دیفای Compound شد

حدود ۹۰ میلیون دلار به اشتباه میان کاربران شبکه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای Compound توزیع شده و حالا موسس این پروتکل از کاربران خواسته تا داوطلبانه این توکن‌ها را برگردانند. البته او تهدید کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

حدود ۹۰ میلیون دلار به اشتباه میان کاربران شبکه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای Compound توزیع شده و حالا موسس این پروتکل از کاربران خواسته تا داوطلبانه این توکن‌ها را برگردانند. البته او تهدید کرده که اگر سرمایه‌ها برگشت داده نشوند، آن‌ها را به اداره مالیات گزارش خواهد کرد.

به گزارش CNBC، پروتکل مبادلات مالی غیرمتمرکز Compound پس از یک آپگرید اشتباه حدود ۹۰.۱ میلیون دلار سرمایه را میان کاربران خود پخش کرد. اکنون بنیان‌گذار این پروتکل از کاربران خواسته تا داوطلبانه رمزارزها را برگردانند. «رابرت لشنر» می‌گوید: «اگر اشتباها مقدار زیادی COMP از پروتکل Compound دریافت کرده‌اید، لطفا آن را برگردانید.»

لشنر در ادامه پیشنهاد داد کاربران ۱۰ درصد از این مبالغ دریافتی را برای خودشان نگه دارند و مابقی پول را پس بدهند، در غیر این صورت گزارش این سرمایه‌ها به اداره مالیات ارسال می‌شود و بخش زیادی از این پول به دولت می‌رسد.

به دنبال انتشار این خبر، قیمت توکن Compound حدود ۱۳ درصد ریزش پیدا کرد. در حال حاضر مشخص نیست که کاربران حاضر خواهند شد که میلیون‌ها دلار از سرمایه این شبکه را برگردانند یا نه، اما اگر سابقه رفتار کاربران در فضای رمزارزها را ملاک قرار دهیم، احتمالا شاهد برگرداندن سرمایه به شبکه خواهیم بود.

«مودیت گوپتا»، محقق امنیتی بلاکچین می‌گوید: «پروتکل DeFi دیگری به نام Alchemix هم چند ماه پیش با شرایطی مشابهی روبرو شد و به اشتباه بیشتر از آن‌چه که باید به کاربران پاداش داد. ولی تقریبا همه کسانی که پول اضافی گرفته بودند، سرمایه‌ها را برگرداندند.» البته تفاوت این بود که در ماجرای قبلی پای ۴.۸ میلیون دلار پول وسط بود.

پروتکل Compound چند روز پیش آپگریدی منتشر کرد که قرارداد جدید Comptroller آن باگ داشت. این باگ باعث شد برخی از کاربران بیش از حد COMP دریافت کنند. لنشر می‌گوید هیچ کنترل مدیریتی یا ابزاری برای غیرفعال‌سازی توزیع توکن‌ها وجود ندارد، چون اعمال تغییر روی پروتکل نیازمند یک فرآیند ۷ روزه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی