ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱
تکنولوژی

تفاوت‌های لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ با نسل قبل [تماشا کنید]

لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ که مدتی است روانه بازار شده از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد اما از درون تغییرات متعددی را تجربه کرده است. در این مطلب ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ که مدتی است روانه بازار شده از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد اما از درون تغییرات متعددی را تجربه کرده است. در این مطلب قصد داریم به تفاوت‌های مدل ۲۰۲۱ با مدل قبلی بپردازیم.

طراحی مشابه با نسل قبل، هم یک جنبه مثبت دارد و هم یک جنبه منفی. نکته مثبت، این است که طراحی نسل قبلی،‌ مینیمال و در عین حال همچنان زیبا است. اما از دید منفی، باید گفت که در مقایسه با نسل قبل، حس یک محصول متفاوت را منتقل نمی‌کند. در این لپتاپ هم، شاهد همان بدنه آلومینیومی با همان قطر ۱۶.۹ میلی‌متری، همان پورت‌ها، همان نمایشگر و همان کیبورد و تاچ‌پد هستیم و تنها وزن کمی تغییر کرده؛ البته فقط ۳۰ گرم افزایش داشته و حالا به ۱.۵۶ کیلوگرم رسیده است.

میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در پردازنده است. در حالی که مدل قبلی با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U در کنار پردازشگر گرافیکی AMD Radeon RX Vega 8 همراه شده بود اما حالا شاهد استفاده از پردازنده و پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر هستیم. میت بوک D15 مدل ۲۰۲۱ به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 به همراه کارت گرافیک مجتمع Iris Xe مجهز شده است. پردازنده جدید این لپتاپ به ۴ هسته پردازشی مجهز شده و حداکثر فرکانس کاری ۴.۲ گیگاهرتز دارد. به این ترتیب به خوبی از پس کارهای روزمره اداری و خانگی بر می‌آید. از نظر میزان رم و حافظه داخلی شاهد تغییری نیستیم و میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ هم مشابه مدل سال قبل با رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی از نوع PCIe NVMe به دست کاربران می‌رسد. برای این که مقایسه‌ای بین کارایی این دو پردازنده داشته باشیم، به بنچمارک‌های مختلف آنها نگاهی می‌اندازیم:

میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱

همان طور که بنچمارک‌ها هم نشان می‌دهند، هواوی میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ از نظر کارایی، در مقایسه با نسل قبل بهبود قابل توجهی داشته است. در تست پی‌سی‌مارک که توان کلی سخت‌افزار دستگاه برای اجرای فعالیت‌های روزمره، تولید محتوای دیجیتال و بهره‌وری را می‌سنجد شاهد بهبود کارایی ۲۴ درصدی هستیم. اما در تست‌های گرافیکی تری‌دی‌مارک تفاوت‌ها بیشتر است و میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ گاه بهبودی ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

از دیگر تفاوت‌های مهم مدل جدید،‌ مجهز شدن به وای‌فای ۸۰۲.۱۱ax یا به عبارتی وای‌فای ۶ است که در مقایسه با وای‌فای ۵، سرعتی حدودا ۲.۷ برابری دارد و از نظر تئوری می‌تواند به سرعت ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه برسد. کارت شبکه وای‌فای این مدل همچنین علاوه بر استانداردهای امنیتی WPA ،WEP و WPA2 از نسخه جدید و ایمن‌تر WPA3 نیز پشتیبانی می‌کند. میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ به ماژول بلوتوث ۵.۱ نیز مجهز شده؛ در حالی که مدل قبلی از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کرد.

اما هواوی سیستم خنک کننده لپتاپ را هم باز طراحی کرده تا توان دفع حرارت تولید شده توسط این پردازنده قوی‌تر را داشته باشد. به این منظور از فن‌هایی به نام باله کوسه (Shark fin) بهره برده که تیغه‌هایی با ضخامت تنها ۰.۲ میلی‌متر و به شکل حرف «S» دارند. دو لوله حرارتی ۸ و ۶ میلیمتری هم وظیفه انتقال حرارت تولید شده توسط پردازنده را به عهده دارند. به گفته هواوی این سیستم خنک کننده در مقایسه با نسل قبل تا ۲۴ درصد ظرفیت دفع حرارت بالاتری دارد و نویز صوتی تولید شده توسط آن به کمتر از ۵ دسی‌بل می‌رسد.

میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ همچنین از Huawei Share 3 بهره می‌برد که در مقایسه با نسخه قبلی به یک قابلیت اضافه‌تر و البته کاربردی مجهز شده است. با استفاده از این اپلیکیشن به سادگی می‌توانید گوشی موبایل خود را از طریق NFC با لپتاپ همگام کنید تا به صورت همزمان، ۳ اپلیکیشن گوشی، به طور مستقیم روی نمایشگر لپتاپ اجرا شوند. به این ترتیب به تنها یک اپلیکیشن محدود نیستید و نیازی به سوییچ کردن مداوم بین اپ‌ها ندارید. Huawei Share 3 همچنین امکان انتقال ساده متن و عکس، بین لپ‌تاپ و گوشی موبایل را تنها با کشیدن و انداختن آنها از محیط ویندوز به پنجره گوشی موبایل یا برعکس در اختیارتان می‌گذارد. البته متاسفانه تمامی قابلیت‌های HUAWEI Share تنها محدود به گوشی‌های موبایل هواوی هستند.

پیش از این در دیجیاتو به بررسی این لپتاپ با کیفیت پرداخته‌ایم. همچین می‌توانید ویژگی‌های شاخص میت بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ را در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

    با سلام ممنون بابت مطلب
    فقط آقای باقری گرامی چرا ویدیوهاتون رو توی یوتیوب آپلود نمی کنید؟

    • Xperia_Sola
      Xperia_Sola | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

      تصحیح می کنم آقای باقرزاده

      • علی باقرزاده
        علی باقرزاده | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

        سلام. خواهش می‌کنم. از هفته دیگه یعنی از ۲۴ مهر به بعد آپلودمون شروع میشه.

مطالب پیشنهادی