ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارثان سامسونگ برای پرداخت مالیات سهام خود را می‌فروشند

با درگذشت رئیس خانواده لی که مالک اصلی شرکت سامسونگ به حساب می‌آمد، این خانواده با یکی از سنگین‌ترین مالیات‌های تاریخ روبرو شد. حالا وارثان او در حال فروش بخشی از سهام خود در مجموعه‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

با درگذشت رئیس خانواده لی که مالک اصلی شرکت سامسونگ به حساب می‌آمد، این خانواده با یکی از سنگین‌ترین مالیات‌های تاریخ روبرو شد. حالا وارثان او در حال فروش بخشی از سهام خود در مجموعه‌های مختلف سامسونگ هستند تا پول دولت را بپردازند.

«لی کون-هی»، مالک قبلی سامسونگ ثروتی معادل ۲۱ میلیارد دلار را برای اعضای خانواده خود به ارث گذاشت. ۱۸ میلیارد دلار از این رقم در قالب سهام بوده و بخش عمده آن به همسرش «هونگ را-هی» رسیده است. او چهار ورثه دیگر هم داشته که همگی آن‌ها برای پرداخت مالیات دولت بخشی از سهام خود را فروخته‌اند.

هونگ را-هی ۱۹,۹۴۱,۸۶۰ برگ سهم از شرکت سامسونگ الکترونیکس به ارزش تقریبی ۱ میلیارد دلار را فروخته است. این رقم شاید در ظاهر بزرگ باشد، اما فقط ۰.۳۳ درصد از سهام ۲.۳ درصدی خانم را-هی در سامسونگ الکترونیکس را شامل می‌شود.

«لی سئو-هیون» ۳,۴۵۹,۹۴۰ برگ سهم از Samsung Life Insurance به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار و ۱,۵۰۹,۴۳۰ برگ سهم از سامسونگ SDS باز هم به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار را به فروش رسانده است. این خانواده قرار است مالیات دارایی آقای لی کون-هی را طی مدت پنج سال به دست دولت برساند.

سایر وراث ناشناخته این خانواده هم قرار است در آینده بخشی از سهام خود را واگذار کنند.

«لی جائه-یونگ»، وارث اصلی سامسونگ که به جرم پرداخت رشوه به زندان رفته بود، چند وقت پیش از طریق حکم آزادی مشروط از حبس آزاد شد. البته این آزادی موقت است چون او با اتهام کلاهبرداری در امور حسابداری و پرونده‌ای در رابطه با سامسونگ C&T و Cheil Industries هم روبرو است.

گروه‌های لابی‌گری بزرگ کره جنوبی معتقد بودند که جائه-یونگ باید آزاد شود تا رهبری سامسونگ را در دست بگیرد و این شرکت را در مسیر عبور از بحران‌های مختلف از جمله بحران کمبود تراشه‌ها به درستی هدایت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی