ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه واکسن کرونا اسپوتنیک وی را به صورت اسپری بینی آزمایش می‌کند

روسیه در تلاش برای مهار بیماری کرونا، واکسن کووید-۱۹ «اسپوتنیک وی» را به شکل اسپری بینی برای گروه‌های سنی بزرگسال آزمایش می‌کند. با آغاز همه‌گیری کرونا، روسیه در سال گذشته به سرعت اقدام به توسعه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

روسیه در تلاش برای مهار بیماری کرونا، واکسن کووید-۱۹ «اسپوتنیک وی» را به شکل اسپری بینی برای گروه‌های سنی بزرگسال آزمایش می‌کند.

با آغاز همه‌گیری کرونا، روسیه در سال گذشته به سرعت اقدام به توسعه واکسن اسپوتنیک وی کرد. هرچند در تولید واکسن کرونا با مشکلات و فراز و نشیب‌هایی روبرو بود، اما درنهایت توانست کار را به نتیجه برساند.

براساس سند منتشر شده در مرکز ثبت دولتی داروها، روسیه فاز آزمایشی واکسن کرونا به صورت اسپری بینی را آغاز می‌کند. هنوز زمان‌بندی مربوط به آزمایش‌های بالینی به صورت دقیق اعلام نشده ولی براساس اطلاعات ثبت شده‌، این اسپری در دو دوز در کلینیکی در سن پترزبورگ روی گروه‌های سنی بزرگسال آزمایش می‌شود.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه می‌گوید این کشور نیاز به تسریع در روند مبارزه با ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون دارد تا بتواند آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را به حداقل برساند.

کرونا اسپری بینی

خردادماه امسال، مقامات روسی آزمایش‌هایی را روی واکسن کرونا به صورت اسپری بینی مناسب کودکان ۸ تا ۱۲ ساله آغاز کردند. در آن مقطع زمانی برنامه این بود که واکسن جدید به صورت اسپری بینی در ماه سپتامبر عرضه شود.

باید دید واکسن کووید-۱۹ به صورت اسپری بینی تا چه اندازه می‌تواند مصونیت ایجاد کند و فاز آزمایش‌های بالینی این واکسن در روسیه با چه نتایجی همراه خواهد بود.

اواخر شهریورماه نیز سازمان بهداشت جهانی (WHO) از آزمایش‌های بالینی روی ۸ واکسن اسپری بینی کووید-۱۹ خبر داد که هدف از تولید این واکسن‌ها، ایجاد مصونیت در نقطه ورودی ویروس به بدن است تا شاید به نحوی بتوان جلوی سرایت کرونا را از طریق بینی گرفت.

به گزارش فرانس ۲۴، پیشرفته‌ترین پروژه آزمایشگاهی در این زمینه تاکنون متعلق به دانشگاه «شیامن» چین، دانشگاه هنگ کنگ و شرکت داروسازی Beijing Wantai بوده که فاز دوم آزمایش‌های خود را تکمیل کرده‌اند. «ناتالی میل‌کرک» که در زمینه تولید واکسن اسپری بینی کرونا با موسسه لیل پاستور فرانسه همکاری می‌کند، می‌گوید: «وقتی ویروس کسی را آلوده می‌کند، معمولا از راه بینی وارد بدن می‌شود. هدف ما این است که ورودی را ببندیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی