ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثروت ایلان ماسک از ۲۳۰ میلیارد دلار عبور کرد: بالاتر از مجموع سرمایه گیتس و بافت

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک در حال حاضر نه تنها با اختلاف زیادی نسبت به جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، بلکه میزان ثروت کنونی‌اش، ۲۳۶ میلیارد دلار از مجموع سرمایه‌های بیل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک در حال حاضر نه تنها با اختلاف زیادی نسبت به جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، بلکه میزان ثروت کنونی‌اش، ۲۳۶ میلیارد دلار از مجموع سرمایه‌های بیل گیتس و وارن بافت هم فراتر رفته است.

طبق شاخص بلومبرگ، ثروت ۲۳۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک بسیار بالاتر از جف بزوس با ثروت ۱۹۷ میلیارد دلار است. حالا ماسک سرمایه‌اش بیش از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت است. گیتس با ثروت ۱۳۰ میلیارد دلاری در رتبه چهارم شاخص بلومبرگ به چشم می‌خورد و بافت هم با ثروت ۱۰۳ میلیارد دلاری، در رتبه دهم قرار دارد.

در حالی گیتس و بافت در رتبه‌های چهارم و دهم قرار دارند که در گذشته توانسته بودند ثروتمندترین افراد شوند. ایلان ماسک در ماه ژانویه توانست با ثروت ۱۸۵ میلیارد دلاری از بزوس پیشی بگیرد و به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. مدیرعامل سابق آمازون از سال ۲۰۱۷ چنین رتبه‌ای را در اختیار داشت.

طبق شاخص بلومبرگ، در سال جاری میلادی بیش از ۶۶ میلیارد دلار به ثروت ماسک افزوده شده که دلیل اصلی‌اش، موفقیت سهام تسلا در بازار بورس است. البته نباید ارزش‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اسپیس ایکس را هم فراموش کنیم که به دومین شرکت خصوصی باارزش دنیا تبدیل شده. همین ارزش‌‌گذاری باعث افزایش ۱۱ میلیاد دلاری ثروت مدیرعاملش شده است.

در شاخص بلومبرگ، بزوس با ثروت ۱۹۷ میلیارد دلار همچنان دومین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که در آینده بزوس دوباره بتواند از ماسک پیشی بگیرد و ثروتمندترین فرد جهان شود.

اگر بیل گیتس و وارن بافت میلیاردها دلار هزینه برای کمک‌های بشردوستانه صرف نمی‌کردند، احتمالا امروز بیش از جف بزوس به ایلان ماسک نزدیک بودند.

با توجه به سرعت بالای رشد ثروت مدیرعامل تسلا، این احتمال وجود دارد که در آینده میزان سرمایه‌ ماسک از ۳۰۰ میلیارد دلار هم عبور کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی