ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فاکسکان با برند فاکستران وارد بازار خودرو می‌شود

چند ماهی است که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود فاکسکان به عرصه خودروسازی به گوش می‌رسد. این شرکت برای زمینه‌سازی حضور خود در این بازار جدید، از یک پلتفرم پیشرفته رونمایی کرده و چندی پیش با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

چند ماهی است که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود فاکسکان به عرصه خودروسازی به گوش می‌رسد. این شرکت برای زمینه‌سازی حضور خود در این بازار جدید، از یک پلتفرم پیشرفته رونمایی کرده و چندی پیش با پرداخت 230 میلیون دلار کارخانه لردزتاون موتور در اوهایو را نیز خریداری نمود. حالا شماری از کارشناسان معتقدند کمپانی اصالتا تایوانی اولین خودروی خود را طراحی و تولید کرده و بزودی آن را تحت برند فاکستران (FOXTRON) پرده‌برداری می‌کند.

این کارشناسان به تیزرهایی که چند روز پیش فاکسکان منتشر کرده استناد می‌کنند. در آن تیزرها نام فاکستران روی جلوپنجره نقش بسته است. نکته جالب توجه اینکه فاکسکان گفته، نه یک مدل، بلکه سه خودروی برقی را رونمایی خواهد کرد.

با دقت در تیزرهای منتشر شده می‌توان متوجه شد یکی از این مدل‌ها سدانی با طراحی اسپرت و فرم اتاقی مشابه با خودروهای کوپه خواهد بود. انتظار می‌رود این سدان از نظر ابعاد چیزی مشابه با مدل برقی Weilai ET7 باشد. چراغ‌های سرتاسری در جلو و عقب دیگر مشخصه‌ای است که به واسطه تیزرهای فعلی آشکار شده‌اند.

فاکسکان تاکید کرده این خودرو و دیگر محصولات کمپانی به سیستم‌های کمک راننده و سطوحی متفاوت از فناوری خودران مجهز هستند و از آپدیت‌های از راه نرم‌افزاری هم پشتیبانی می‌کنند.

از نظر فنی باید گفت فاکستران محصولاتش را با باتری‌های 93، 100 و 116 کیلووات ساعتی عرضه خواهد کرد. قدرت خروجی موتور مخصوص محور جلو هم بسته به تریم 95، 150 و 200 کیلووات اعلام شده که این ارقام معادل 127، 201 و 268 اسب بخار می‌شوند.

موتور محور عقب هم توانایی تولید 150، 200 و 340 کیلووات قدرت را دارد. این ارقام هم معادل 201، 268 و 455 اسب بخار قدرت هستند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که محصولات فاکستران از پیشرانه‌های قدرتمندی برخوردار خواهند بود.

ناگفته نماند به غیر از این تیزرها، چند تصویر جاسوسی نیز از خودروهای ساخت فاکسکان منتشر شده که در زیر می‌توانید برخی از آنها را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی