ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بالاخره پس از ۵ سال قید «تاچ بار» در مک بوک پرو را زد

در حالی که از معرفی «تاچ بار» حدود پنج سال می‌گذرد، اپل در نسل جدید مک بوک پرو که امشب در مراسم «Unleashed» معرفی شد از این فناوری لمسی استفاده نکرده است. غول فناوری مستقر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۱

در حالی که از معرفی «تاچ بار» حدود پنج سال می‌گذرد، اپل در نسل جدید مک بوک پرو که امشب در مراسم «Unleashed» معرفی شد از این فناوری لمسی استفاده نکرده است.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو امروز از نسخه جدید مک بوک پرو در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد که از ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برند. از جمله مشخصات قابل توجه این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به استفاده از تراشه‌های اختصاصی M1 پرو و M1 مکس اشاره کرد، اما اپل این بار لپ‌تاپ‌های خود را با یک تغییر دیگر نسبت به نسل‌های قبلی روانه بازار کرده است و این دستگاه‌ها از فناوری تاچ بار بهره نمی‌برند.

مک بوک پرو

در سال‌های گذشته تاچ بار یا «نوار لمسی بالای صفحه کلید» یکی از تفاوت‌های مک بوک نسبت به لپ‌تاپ‌های برتر بازار با سیستم عامل ویندوز محسوب می‌شده است. اما این فناوری مخالفان خاص خود را نیز داشت که از کمبود برخی دکمه‌ها در بالای صفحه کلید مک بوک راضی نبودند. با این وجود اپل سال ۲۰۱۹ مشکل گزارش شده را برطرف کرد، اما این بار به صورت کلی از تاچ بار استفاده نکرده است.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ تاچ بار را جایگزین دکمه‌های ردیف بالای صفحه کلید‌های معمولی کرد که معمولا برای برخی عملکردها مانند تنظیم میزان صدا مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این فناوری تاکنون در هیچ دستگاه دیگری به جز مک بوک پرو مورد استفاده قرار نگرفته است.

«جاناتان آیو» مسئول ارشد بخش طراحی صنعتی اپل در آن زمان، هنگام معرفی این ویژگی اعلام کرده بود که تاچ بار آغاز یک مسیر بسیار جالب محسوب می‌شود که ورودی‌های صفحه کلید را با یکدیگر ترکیب می‌کند. اکنون با معرفی مک بوک پرو جدید به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ پایان این مسیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ مهر ۱۴۰۰

    خخخخ
    یادمه میگفتن از فردا همه تاچ بار میزارن
    ولی اینقدر مزخرف بود ایده اش هیچ کس همچین کاری نکرد

  • محمدرضا اسماعیلی
    محمدرضا اسماعیلی | ۲۶ مهر ۱۴۰۰

    به درد کاربر حرفه ای نمیخوره باید بذاره روی مک بوک ایر ها و قطعا هم استقبال میشه ازش

مطالب پیشنهادی