ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باند دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی متلاشی شد

رئیس پلیس تهران از انهدام بزرگترین باند دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و دستگیری اعضای این باند خبر داد. اعضای این باند با نفوذ به حساب کاربری افراد، از مخاطبان آن‌ها ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۷

رئیس پلیس تهران از انهدام بزرگترین باند دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و دستگیری اعضای این باند خبر داد. اعضای این باند با نفوذ به حساب کاربری افراد، از مخاطبان آن‌ها درخواست وجه می‌کردند.

«حسین رحیمی»، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به انهدام این باند، گفت:

«در پی مراجعه چند صد نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. این افراد مدعی بودند که حساب‌های کاربری آن‌ها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است. به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبان و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده‌اند و در برخی موارد مبالغی واریز شده است.»

به گفته وی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند: «پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که 6 نفر بودند، در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج از تهران بصورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.»

تاکنون در بررسی‌های اولیه حدود 700 پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی شده است و در اظهارات اولیه متهمان، به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از سه هزار نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کرده‌اند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

رحیمی با بیان اینکه مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته‌اند، همه چیز را انکار می‌کردند، افزود: «آن‌ها پس از مشاهده‌ ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند و بیان داشتنند اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمز‌های ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می‌کردند.»

وی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند:

«همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا، بخش گزارش‌های مردمی یا طی تماس با شماره تلفن 110 با ما در میان بگذارید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی