ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه ۷۰ میلیون دلاری فیسبوک در بریتانیا بخاطر نقض قوانین رقابت در تصاحب Giphy

اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به دلیل عدم رعایت قوانین رقابتی بازار بعد از خرید شرکت Giphy، جریمه‌ای ۷۰ میلیون دلاری برای فیسبوک درنظر گرفته است. اردیبهشت‌ماه سال گذشته، فیسبوک شرکت Giphy را با قیمت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به دلیل عدم رعایت قوانین رقابتی بازار بعد از خرید شرکت Giphy، جریمه‌ای ۷۰ میلیون دلاری برای فیسبوک درنظر گرفته است.

اردیبهشت‌ماه سال گذشته، فیسبوک شرکت Giphy را با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد. در آن مقطع زمانی گفته شد که Giphy  تبدیل به بخشی از اینستاگرام می‌شود و بر اساس گفته فیسبوک، کتابخانه فایل‌های گیف این وب‌سایت علاوه بر اینستاگرام درون دیگر اپلیکیشن‌های متعلق به فیسبوک نیز ادغام خواهد شد.

در همین راستا اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحقیقاتی را برای مشخص کردن اینکه آیا این خرید و ادغام بر رقابت بازار تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، آغاز کرد. به عنوان بخشی از این تحقیقات، فیسبوک نمی‌تواند بدون تایید قبلی CMA به فعالیت‌های مربوط به ادغام از جمله ادغام محصولات، ادغام تیم‌ها و غیره ادامه دهد.

بعد از انجام تحقیقات، اکنون CMA اعلام کرده که فیس بوک را به دلیل نقض قوانین اجرایی رقمی معادل ۵۰.۵ میلیون پوند (۷۰ میلیون دلار) جریمه کرده است. CMA در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید:

«این اولین باری است که یک شرکت توسط CMA به نقض قوانین این چنینی مجرم تشخیص داده می‌شود.»

این مقام بریتانیایی می‌گوید فیسبوک با وجود هشدارهای مکرر، به صورت قابل ملاحظه‌ای دامنه به‌روزرسانی‌های مورد نیاز CMA را محدود کرده است. با استناد به انتقادات دادگاه تجدیدنظر رقابت و دادگاه تجدیدنظر، فیسبوک درگیر موضوعی است که می‌تواند به عنوان یک استراتژی پرخطر در نظر گرفته شود و عدم همکاری با CMA را نیز به کارنامه خود افزوده است.

سخنگوی فیسبوک در پاسخ به جریمه درنظر گرفته شده می‌گوید:

«ما با تصمیم ناعادلانه CMA برای مجازات فیسبوک، مخالف هستیم. درنهایت تصمیم CMA را بررسی کرده و گزینه‌های احتمالی خود را ارائه می‌دهیم.»

CMA همچنین اعلام کرده که فیسبوک را رقمی معادل 500 هزار پوند (700,000 دلار) نیز جریمه کرده است. علت این جریمه دوبار تغییر مدیران این شرکت بدون رعایت قواعد و بدون کسب رضایت بوده است. درآمد خالص فیسبوک در سال 2020 میلادی رقمی معادل 29.4 میلیارد دلار بوده است. باید درنظر داشت که مسائل مربوط به CMA هنوز به پایان نرسیده است، زیرا مقامات هنوز در مورد ادغام این شرکت تصمیم نهایی را نگرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی