ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موشک غول‌پیکر SLS ناسا سرهم شد: آرتمیس ۱ احتمالا فوریه ۲۰۲۲ پرتاب می‌شود

ناسا می‌خواهد در ماه فوریه ۲۰۲۲ برای اولین بار موشک غول‌پیکر نسل بعدی خود موسوم به Space Launch System یا SLS را پرتاب کند. این موشک در ماموریتی به نام «آرتمیس ۱» بدون سرنشین از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

ناسا می‌خواهد در ماه فوریه ۲۰۲۲ برای اولین بار موشک غول‌پیکر نسل بعدی خود موسوم به Space Launch System یا SLS را پرتاب کند. این موشک در ماموریتی به نام «آرتمیس ۱» بدون سرنشین از زمین جدا می‌شود و نخستین گام در مسیر بازگشت انسان به ماه خواهد بود.

ناسا ابتدا در نظر داشت پرواز آزمایشی موشک خود را تا انتهای سال جاری انجام دهد و در سال ۲۰۲۴ اولین فضانورد خود را در ماموریت «آرتمیس ۳» به ماه برگرداند، اما این زمان‌بندی دچار تاخیر شد. این سازمان حالا یک روز پس از سوار کردن کپسول «اوریون» روی موشک غول‌پیکر «سیستم پرتاب فضایی» از زمان‌بندی جدید ماموریت خود خبر داده است.

ارتفاع موشک ناسا که در ساختمان مونتاژ مرکز فضایی کندی در فلوریدا سرهم شده، حالا با کپسول بالای آن به ۹۸ متر می‌رسد. این فضاپیما پس از انجام چند آزمایش دیگر به سکوی پرتاب می‌رود تا در ماه ژانویه آخرین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، موشک ناسا در ماه فوریه با زمین خداحافظی خواهد کرد.

«مایک سارافین»، مدیر ماموریت آرتمیس ۱ می‌گوید: «پنجره زمانی پرتاب در ماه فوریه از ۱۲ام آغاز می‌شود و تا ۲۷ام ادامه پیدا می‌کند.» اگر این پنجره از دست برود، فرصت بعدی دوباره در ماه مارس و بعد آوریل ایجاد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که مدت زمان این ماموریت چهار تا شش هفته باشد.

آرتمیس ۱ همچنین حامل چند ماهواره کوچک به نام CubeSats خواهد بود که قرار است کارها و آزمایش‌های مختلفی انجام دهد.

طبق زمان‌بندی، آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۳ و در نهایت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۴ پرتاب خواهند شد. اگر آرتمیس ۳ بدون تاخیر پرتاب شود (که بعید خواهد بود)، انسان برای اولین بار پس از ماموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ دوباره بر سطح ماه قدم خواهد گذاشت. ناسا می‌گوید این ماموریت شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که به ماه می‌روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی