ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتور جستجو «شادبین» برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شد

شاد در راستای درخواست خانواده‌ها و معلمین برای ایجاد فضایی امن و مناسب دانش‌آموزان جهت وب‌گردی، سرویس جستجوگر «شادبین» را به صورت آزمایشی ارائه کرده است. قابلیتی که پیش از این برای نسخه جدید شاد ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

شاد در راستای درخواست خانواده‌ها و معلمین برای ایجاد فضایی امن و مناسب دانش‌آموزان جهت وب‌گردی، سرویس جستجوگر «شادبین» را به صورت آزمایشی ارائه کرده است. قابلیتی که پیش از این برای نسخه جدید شاد وعده داده شده بود.

شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باتوجه به درخواست جمعی از همکاران و خانواده‌ها در ارائه جستجوگر مناسب برای دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از وب‌گردی و مراجعه به سایت‌های غیرایمن، سرویس جستجوگر شادبین از 25 مهرماه به صورت آزمایشی در شاد ارائه شده و تاکنون مورد استقبال و رضایت کاربران قرار گرفته است.

گفتنی است این سرویس با ارائه پیشنهادات مناسب به کاربران، امکان جستجوی دانش‌آموزان در پایگاه‌های مورد اطمینان را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است از آنجایی که محتواهای مورد جست‌وجو در خارج از شاد ارائه می‌شود، طبیعتا هزینه‌هایی طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد.

شاد در این اطلاعیه تاکید کرده است که مراقبت از کودکان در فضای مجازی را وظیفه اصلی خود دانسته و تحت هیچ شرایطی از آن عدول نخواهد کرد.

پس از فراگیری ویروس کرونا در اواخر سال 98 و تعطیلی مدارس، مسئولان را برآن داشت تا آموزش را در بستر فضای مجازی ادامه دهند. از همین روی شاد مورد استفاده اکثر معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

اواخر شهریورماه امسال نیز از نسخه جدید این شبکه آموزشی دانش آموز رونمایی شد. این پلتفرم پیشرفت‌هایی به نسبت سال گذشته با هدف ارتقای سطح کیفیت داشته است و نسخه جدید آن همزمان با بازگشایی مدارس در دسترس قرار گرفت.

نسخه جدید شاد دارای قابلیت‌های کلیدی نظیر داشبوردهای مدیریتی ویژه برای نظارت هر چه بیشتر مدیران مدارس بر کیفیت آموزشی، امکان برقراری مکالمات گروهی با هدف افزایش سرعت ارتباطی بین دانش آموزان و معلمان، اضافه شدن موتور جستجوگر شادبین، طراحی رابط کاربری جدید با هدف ماندگاری و حضور هر چه بیشتر دانش آموزان و فعالیت مرکز مانیتورینگ هفت در بیست و چهار این پلتفرم است.

پیش‌تر وزیر ارتباطات پیشین کشور نیز طی سخنرانی‌های خود تاکید کرده بود که امکان راه اندازی موتور جستجوی بومی با توجه به جمعیت ایران صرفه اقتصادی چندانی ندارد اما از آنسو تاکید کرده بود راه اندازی موتور جستجوی بومی برای یک قشر خاص مانند کارمندان یک نهاد بزرگ و یا دانش آموزان می‌تواند مثمر ثمر باشد. «محمد جواد آذری جهرمی» در اسفند ۹۶، در گفتگو با دیجیاتو درباره جویشگرهای بومی اعلام کرده بود که این پلتفرم‌های ایرانی نمی‌توانند با گوگل رقابت کنند و نیاز دارند به مسائل انحصاری دیگری بپردازند. «محمدجواد آذری جهرمی» در همین رابطه گفته بود:

«بازاری که با موافقت خود مسئولان این جویشگرها نیز در حال حاضر برای آنها مد نظر قرار گرفته، چرخه اینترنت کودک است. ظرفیت مراجعه‌ها در این حالت بیشتر می‌شود و خود کودک وقتی از سنین پایین با این جویشگرها کار می‌کند، ناخودآگاه با رابط کاربری آنها و نوع کارکردشان عادت می‌کند.»

حال با راه اندازی شاد بین باید دید که آیا پیش بینی جهرمی درست از آب در می‌آید و یا شادبین هم در آینده به سرنوشت موتور جستجوی بومی یوز که پس از سالها فعالیت در نهایت از کار افتاد منتهی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آبان ۱۴۰۰

    ایده خوبه، خدا کنه اجرای هم خوب باشه

  • Korea Kpop
    Korea Kpop | ۳ آبان ۱۴۰۰

    برام بالا نمیاد ... چرا شادینو رو باز نمیکنید؟

  • enrix
    enrix | ۳ آبان ۱۴۰۰

    خوبه برای دانش آموزا لازمه ولی خوب هوش مصنوعیش چطوریه؟ چقد میتونه کمک کنه به پیدا کردن فایل پی دی ای اف یه تحقیق؟ اینارو هم تست کنید و نتیجه رو بزارید!

مطالب پیشنهادی