ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک‌اواس مانتری منتشر شد: طراحی جدید سافاری، AirPlay و Shortcuts

اپل بالاخره مک‌اواس مانتری را برای کامپیوترهای مک منتشر کرد. نسخه نهایی این سیستم عامل پس از ماه‌ها آزمایش و بهینه‌سازی در دسترس کاربران قرار گرفته و شامل قابلیت‌هایی مثل AirPlay، نسخه جدید سافاری، Live ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپل بالاخره مک‌اواس مانتری را برای کامپیوترهای مک منتشر کرد. نسخه نهایی این سیستم عامل پس از ماه‌ها آزمایش و بهینه‌سازی در دسترس کاربران قرار گرفته و شامل قابلیت‌هایی مثل AirPlay، نسخه جدید سافاری، Live Text و بسیاری ویژگی‌های دیگر است.

آپدیت macOS Monterey از طریق بخش System Preferences > Software Update به‌صورت رایگان روی همه مک‌های سازگار قابل نصب است. اپل همچنین آپدیت macOS Big Sur 11.6.1 را برای سایر کاربران منتشر کرده که ظاهرا دربرگیرنده برخی اصلاحات امنیتی است.

مک‌او‌اس مانتری قابلیت‌هایی را در بر گرفته که پیش‌تر برای iOS معرفی شده بود. برای مثال، فیس‌تایم به قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) و ایزوله‌سازی مجهز شده تا نویز پس‌زمینه را کاهش دهد. این سرویس در آینده از قابلیت SharePlay برای تماشای گروه فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی یا اشتراک‌گذاری صفحه هم پشتیبانی خواهد کرد.

اپلیکیشن Messages حالا از قابلیت Shared With You پشتیبانی می‌کند. قابلیت Tab Groups در سافاری نیز اجازه می‌دهد زبانه‌ها را با هم دسته‌بندی کنید و در دستگاه‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این مرورگر از نظر طراحی تغییراتی داشته که با فعال‌سازی حالت Compact قابل استفاده است.

مک او اس اکنون از قابلیت جدید AirPlay بهره می‌برد و گزینه‌ای دارد که مک را به بلندگویی برای پخش صدا در چند اتاق تبدیل می‌کند. اپلیکیشن Shortcuts که در iOS وجود داشت، به مک آمده تا دسترسی به میانبرها را فراهم کند. اپل همچنین قابلیت‌های جدیدی را به اپلیکیشن Notes اضافه کرده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Quick Note اشاره کنیم. این قابلیت با بردن ماوس به بخش خاصی از صفحه موجب ایجاد یادداشت‌های جدید می‌شود.

مانتری با ویژگی Live Text می‌تواند متون موجود در تصاویر را تشخیص و اجازه تعامل با آن‌ها را بدهد. به عبارت دیگر، می‌توانید متن‌های موجود در تصاویر را کپی، پیست یا ترجمه کنید. اپلیکیشن Photos با قابلیت Visual Lookup از طریق یادگیری ماشینی می‌تواند اطلاعاتی را درباره حیوانات، آثار هنری، مناظر طبیعی، گیاهان و غیره ارائه کند.

ویژگی iCloud Private Relay به کاربران آی‌کلود اجازه می‌دهد گشت و گذارهای اینترنتی و آدرس IP خود را مخفی کنند. همچنین گزینه‌ای به نام Hide My Email امکان مخفی‌سازی آدرس ایمیل شخصی کاربران را فراهم می‌کند. دیگر ویژگی حریم خصوصی این نسخه، Mail Privacy Protection است که مانع از ردیابی پیکسل‌ها در مانیتور می‌شود.

مک او اس مانتری در ادامه سال قرار است به قابلیت Universal Control مجهز شود تا کاربران بتوانند با یک موس و کیبورد چند مک و آیپد را کنترل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی