ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون احتمالا روی رقیب کلاب‌هاوس برای میزبانی از اهالی موسیقی کار می‌کند

آمازون جدیدترین شرکت در میان غول‌های دنیای فناوری است که با پروژه‌ای موسوم به Project Mic می‌خواهد امکان ساخت و نشر برنامه‌های رادیویی زنده را در پلتفرمی شبیه کلاب‌هاوس فراهم کند. هدف این پروژه ایجاد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

آمازون جدیدترین شرکت در میان غول‌های دنیای فناوری است که با پروژه‌ای موسوم به Project Mic می‌خواهد امکان ساخت و نشر برنامه‌های رادیویی زنده را در پلتفرمی شبیه کلاب‌هاوس فراهم کند. هدف این پروژه ایجاد بستری آسان برای تولید و دسترسی به رادیو است.

بر اساس اسنادی که به دست وب‌سایت «ورج» رسیده، شنوندگان می‌توانند علاوه بر اپلیکیشن اختصاصی این پلتفرم از طریق Audible، آمازون موزیک، توییچ و دستگاه‌های الکسا به این سرویس دسترسی پیدا کنند. اپلیکیشن Project Mic حتی برای خودروها بهینه‌سازی خواهد شد تا همه کاربران به راحتی از آن استفاده کنند.

تصویر نمونه‌ای که از این اپلیکیشن مشاهده شده ظاهرا صفحه‌ای را نشان می‌دهد که فهرست برنامه‌های زنده، موضوعات داغ و برترین تولیدکنندگان محتوا در آن قابل مشاهده است. به‌علاوه، کاربران می‌توانند بر اساس موضوع، نام یا موسیقی در این پلتفرم جستجو کنند.

آمازون می‌خواهد «پروژه میکروفن» در ابتدا میزبان شماری از سلبریتی‌ها و تولیدکنندگان بااستعداد محتوا باشد تا بتواند جامعه مخاطب کافی را به سمت این سرویس جذب کند. هرچند این برنامه تا حد زیادی بر موسیقی تمرکز خواهد داشت ولی بخش‌های دیگری مثل فرهنگ عامه، کمدی و ورزش هم در آن قرار داده می‌شود.

آمازون هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این پروژه واکنشی نشان نداده است. نخستین بار وب‌سایت Axios از تلاش آمازون برای ساخت نوعی قابلیت پخش زنده صوتی شبیه کلاب‌هاوس خبر داده و متذکر شده بود که این شرکت می‌خواهد با شرکت‌های پخش موسیقی همکاری کند تا با هنرمندان رویدادهای زنده برگزار کند.

آمازون با این اپلیکیشن به جمع اپل و اسپاتیفای می‌پیوندد که به دنبال توسعه محتواهای رادیویی هستند. همه این شرکت‌ها با اهالی دنیای موسیقی همکاری دارند تا از طریق ایجاد برنامه‌های زنده تجربه دیجیتالی رادیو را فراهم کنند. منتها سرویس آمازون می‌تواند ویژگی‌های محلی داشته باشد و با توجه به محل سکونت کاربر برنامه‌ها و تبلیغات را به او نشان دهد. گفته می‌شود که این سرویس در ابتدا فقط برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی