ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جف بزوس ۲ میلیارد دلار برای حفظ محیط زیست هزینه می‌کند

بنیانگذار آمازون و دومین ثروتمند جهان، جف بزوس در اجلاس اقلیمی گلاسکو موسوم به «کوپ ۲۶» از کمک ۲ میلیارد دلاری برای احیای طبیعت و تغییر سیستم‌های غذایی خبر داد. این بودجه که از سوی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

بنیانگذار آمازون و دومین ثروتمند جهان، جف بزوس در اجلاس اقلیمی گلاسکو موسوم به «کوپ ۲۶» از کمک ۲ میلیارد دلاری برای احیای طبیعت و تغییر سیستم‌های غذایی خبر داد.

این بودجه که از سوی «Bezos Earth Fund» تامین می‌شود، بخشی از تعهد این میلیاردر برای صرف ۱۰ میلیارد دلار هزینه برای مقابله با تغییرات اقلیمی در این دهه محسوب می‌شود. جف امروز در کنفرانس اقلیمی کوپ ۲۶ از شکننده‌ بودن طبیعت گفت:

«طبیعت زیبا اما شکننده است. زمانی که در ژوئیه با بلو اوریجین به فضا سفر کردم، یاد این موضوع افتادم. به من گفته شده بود زمانی که زمین را از فضا ببینم، لنزی که از طریق آن جهان را مشاهده می‌کنم، تغییر می‌کند. اما من برای اینکه چقدر این موضوع درست است، آماده نبودم.»

جف بزوس

به باور بزوس، ۲۰۲۱ یک سال حیاتی است. مدیرعامل سابق آمازون از بشر خواسته با یکدیگر برای محافظت از جهان متحد شود:

«هر سال، جنگل‌ها و چشم‌اندازها ۱۱ میلیارد تن دی اکسید کربن از اتمسفر جذب می‌کنند. با نابود کردن طبیعت، چنین روندی را معکوس می‌کنیم. در بسیاری از بخش‌های جهان، طبیعت در حال تبدیل شدن از یک مخزن کربن به یک منبع کربن است و این یک خطر بزرگ برای همه ما محسوب می‌شود.»

در سپتامبر سال جاری میلادی، بزوس از صرف ۱ میلیارد دلار هزینه در سال 2021 برای نجات زمین خبر داد. به گفته مدیرعامل سابق آمازون، این 3 میلیارد دلار بودجه، تلاش‌های صندوق زمین بزوس را افزایش می‌دهد و بطور همزمان روی حفاظت، بازسازی و تغییر برنامه غذایی تمرکز می‌کند:

«ما باید از چیزی که هنوز داریم، محافظت کنیم. ما باید چیزی را که از دست داده‌ایم، بازیابی کنیم و چیزهایی را تولید کنیم که برای زندگی کردن به آن‌ها نیاز داریم، اما بدون اینکه سیاره‌مان را برای نسل‌های آینده تخریب کنیم.»

دولت‌ها و شخصیت‌های مختلفی در حال تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند و شواهد نشان می‌دهند که زمین وضعیت خوبی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی