ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد: جستجوی آسان‌تر در بخش Shared Media

جدیدترین آپدیت تلگرام برای اندروید و iOS با قابلیت‌های تازه منتشر شد. در این بروزرسانی با قابلیت‌هایی مانند اسکرول سریع برای صفحه Shared Media، امکان مشاهده فایل‌های اشتراکی روی تقویم و امکان ساخت لینک‌های دعوت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

جدیدترین آپدیت تلگرام برای اندروید و iOS با قابلیت‌های تازه منتشر شد. در این بروزرسانی با قابلیت‌هایی مانند اسکرول سریع برای صفحه Shared Media، امکان مشاهده فایل‌های اشتراکی روی تقویم و امکان ساخت لینک‌های دعوت جدید با تایید ادمین برای عضویت در گروه یا کانال روبه‌رو هستیم.

تلگرام با هر آپدیت ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اینبار هم در جدیدترین بروزرسانی آن قابلیت‌های زیادی به چشم می‌خورند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

اسکرول سریع برای Shared Media

کاربران تلگرام به فضای ابری نامحدود دسترسی دارند و هر صفحه چت دارای بخشی به نام Shared Media است که تمام تصاویر، ویدیوها، فایل‌ها و آهنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. تلگرام در آپدیت جدیدش در این صفحه یک نوار تاریخ اضافه کرده که می‌توانید از طریق آن به سرعت میان فایل‌ها اسکرول کنید.

برای بررسی بهتر تصاویر و ویدیوها می‌توانید زوم صفحه را کم یا زیاد کنید تا از دور به فایل‌ها دسترسی داشته باشید یا به‌طور دقیق یک تاریخ خاص را ببینید.

مشاهده فایل‌های اشتراکی روی تقویم

اگر می‌خواهید بر اساس یک تاریخ خاص به‌سرعت فایل مدنظر خود را پیدا کنید، روی نوار تاریخ ضربه بزنید تا نمای تقویم باز شود. در این‌جا می‌توانید پیش‌نمایش هر روز را ببینید. حالا با ضربه زدن روی هر روز، فایل‌های مربوط به همان روز به شما نشان داده می‌شود.

علاوه بر ابزارهایی که برای جابه‌جا شدن بین گذشته و حال فراهم شده، می‌توانید فایل‌ها را طوری فیلتر کنید که فقط تصاویر، ویدیوها یا هر دو به شما نشان داده شود.

درخواست عضویت در گروه‌ها و کانال‌ها

در این آپدیت می‌توانید لینک عضویتی بسازید که نیازمند تایید توسط مدیر باشد. یعنی وقتی لینک عضویت گروه یا کانال خود را به اشتراک می‌گذارید، مخاطبان برای پیوستن به گروه یا کانال باید به شما درخواست بدهند و صرفا پس از تایید می‌توانند به گروه یا کانال ملحق شوند.

زمانی که مخاطب یک دعوت‌نامه نیازمند تاییدیه را باز کند، دکمه‌ای به او نشان داده می‌شود که می‌تواند از طریق آن به مدیر درخواست بدهد.

نام یکتا برای لینک عضویت

لینک‌های عضویت از طریق بخش Additional Invite Links قابل تولید هستند و حالا می‌توانند یک نام یکتا داشته باشند تا بهتر بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید.

تم سراسری چت‌ها در iOS

در نسخه قبلی تلگرام ۸ تم ویژه برای اعمال در هر چت در دسترس قرار گرفت. حالا کاربران iOS می‌توانند این تم‌ها را در سراسر اپلیکیشن اعمال کنند. کاربران اندروید هم به‌زودی به این قابلیت دسترسی پیدا خواهند کرد. بخش Appearance حالا بازطراحی شده تا تاکید ویژه‌ای بر این تم‌ها داشته باشد. هر تم یک حالت روزانه و یک حالت شبانه دارد.

تم‌ها بر اساس سلیقه کاربر قابل دستکاری هستند و می‌توانید رنگ یا الگوی آن‌ها را عوض کنید. برای شخصی‌سازی کافیست روی Chat Themes تپ کنید و پس از ویرایش حتی آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

محاسبه مسافت زمانی در iOS

تلگرام مدت‌هاست که قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در اختیار کاربران قرار داده، ولی اکنون در نسخه iOS می‌توانید فاصله زمانی خود با مخاطب را ببینید. این مسافت بر اساس حرکت پیاده، جابه‌جایی با خودروی شخصی و حمل و نقل عمومی نشان داده می‌شود.

توضیحات فوری برای تصاویر و ویدیوها در iOS

در این نسخه متنی که در نوار پیام تایپ می‌کنید، در صورت انتخاب تصویر یا ویدیو به‌طور خودکار روی فایل قرار می‌گیرد. این ویژگی حتی برای پیش‌نویس‌های ابری هم کار می‌کند. یعنی اگر متنی را روی کامپیوتر تایپ و بعد تصویری را از روی گوشی انتخاب کنید، متن به‌عنوان کپشن روی تصویر قرار می‌گیرد.

تغییرات بخش تنظیمات در iOS 15

تغییرات در نسخه iOS تغییر کرده تا مطابق سبک طراحی iOS 15 باشد. حالا در بخش Devices می‌توانید دورنمای بهتری از دستگاه‌های فعال خود داشته باشید. همچنین، بخش Notifications و Sticker هم تغییراتی داشته است.

ایموجی‌های تعاملی جدید

آپدیت جدید تلگرام ایموجی‌های 👻 👎 🤮 😂 💸 🎃 را به حالت تعاملی تبدیل می‌کند. برای مشاهده انیمیشن این ایموجی‌ها کافیست روی آن‌ها تپ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی