ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محموله‌ای از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 شرکت EVGA در کالیفرنیا به سرقت رفت

شرکت EVGA در گزارشی اعلام کرده که یک محموله سری RTX 30 از این شرکت به سرقت رفته است. این محموله که مشخص نیست دقیقا شامل چند کارت گرافیک بوده، از سن فرانسیسکو به سمت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت EVGA در گزارشی اعلام کرده که یک محموله سری RTX 30 از این شرکت به سرقت رفته است. این محموله که مشخص نیست دقیقا شامل چند کارت گرافیک بوده، از سن فرانسیسکو به سمت مرکز توزیع جنوبی این شرکت در کالیفرنیا در حال حرکت بوده است.

«جیکوب فریمن»، مدیر محصول EVGA در پستی در انجمن گفتگوی این شرکت از سرقت یک کامیون کارت گرافیک از سری RTX 30 انویدیا خبر داده است. او به کاربران هشدار داده که از خرید یا دریافت کالاهای سرقتی خودداری کرده و همچنین به نگهداری، فروش یا جابه‌جایی آن‌ها کمک نکنند. EVGA همچنین می‌گوید که به هیچ درخواستی برای ثبت گارانتی این محصولات پاسخ نخواهد داد.

مدیر EVGA از ارائه اطلاعات بیشتر درباره این سرقت خودداری کرده چون تحقیقات پلیس در جریان است، اما می‌گوید اگر پرسشی برای کاربران به وجود آمده، ایمیل stopRTX30theft@evga.com برای برقراری ارتباط با شرکت درنظر گرفته شده است. اگر کسی به اشتباه یکی از این کارت‌های گرافیک سرقتی را دریافت کرده باشد، باید این مسئله را با شرکت در میان بگذارد. آن‌ها به‌صورت تک‌به‌تک به این موارد رسیدگی خواهند کرد.

این اولین باری نیست که محموله بزرگی از کارت‌های گرافیک دزدیده می‌شود و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. قبلا در انتهای سال ۲۰۲۰ محموله‌ای از کارت‌های گرافیک RTX 3090 به ارزش ۳۴۰ هزار دلار از کارخانه MSI در چین دزدیده شد. با توجه به کمبود جهانی تراشه و استقبال گسترده استخراج‌کنندگان رمزارزها از کارت‌های گرافیک، بدیهی است که این محصولات با تقاضای قابل توجهی در بازار مواجه باشند.

از سوی دیگر، قیمت کارت‌های گرافیک افزایش چشمگیری داشته و این محصولات در بازار سیاه با قیمت‌های بسیار بالاتری فروخته می‌شوند. برای مثال، RTX 3090 در کارخانه ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد، اما در بازار سیاه با قیمتی حتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی