ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

تجربه خرید از دیجی‌کالا جت چگونه است؟

«وقت طلاست». همه ما با مواقعی روبه‌رو شده‌ایم که درستی و ارزش این جمله را بارها لمس کرده‌ایم. در زندگی شلوغ امروزی هم، یکی از دلایلی به سراغ خرید اینترنتی می‌رویم، هدر ندادن زمان است. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

«وقت طلاست». همه ما با مواقعی روبه‌رو شده‌ایم که درستی و ارزش این جمله را بارها لمس کرده‌ایم. در زندگی شلوغ امروزی هم، یکی از دلایلی به سراغ خرید اینترنتی می‌رویم، هدر ندادن زمان است. اکنون همه محصولات یا لااقل اکثر محصولاتی که به صورت اینترنتی می‌توانیم بخریم در فروشگاه‌های اطراف ما نیز وجود دارند؛ آن دسته که در محله‌مان هم پیدا نشود در بازار بزرگ یافت می‌شود. اما آیا نباید از جمله «وقت طلاست» درس بگیریم و به جای آنکه دقایق و ساعت‌های خود را صرف خرید یک یا چند کالا کنیم، همه آنها را با یک سایت یا اپلیکیشن به راحتی انجام دهیم؟

من شخصا، تقریبا تمام خریدهای زندگی‌ام را به صورت اینترنتی انجام می‌دهم و معنای «زندگی هوشمند» را با کمک همین روند، در زندگی خودم پررنگ کرده‌ام. این روزها بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران که ید طولانی در عرضه محصولات سوپرمارکتی هم دارد با برند جدید خود یعنی «دیجی‌کالا جت» رسما وارد فضای خرید آنلاین محصولات سوپرمارکتی و البته با ارسال سریع شده است. حالا می‌توان حتی دو عدد پفک و یک شیر و کره را آنلاین از دیجی کالا سفارش داد و کمتر از نیم ساعت بعد تحویل گرفت؛ برای اینکه دقیقا بدانیم این فرایند چه مراحلی دارد و خرید از دیجی‌کالا جت دقیقا چگونه است، در دفتر دیجیاتو، تصمیم گرفتیم یک سفارش از دیجی‌کالا جت ثبت کنیم و هر آنچه اتفاق افتاد را با شما به اشتراک بگذاریم. این خرید اینترنتی چهارشنبه ۱۲ آبان ماه، ساعت ۱۶ در محله پرترافیک بلوار میرداماد تهران ثبت شده است.

مرحله خرید از سایت یا اپلیکیشن

شما می‌توانید هم به سایت دیجی کالا جت سر بزنید و هم به اپلیکیشن آن، فرقی ندارد از کدام بستر خرید می‌کنید و هر دو مسیر می‌توانند شما را به فروشگاه‌های فعال اطرافتان هدایت کنند. ما در چند منطقه از تهران این موضوع را امتحان کردیم و در تمام این نقاط با چندین فروشگاه فعال روبرو شدیم که دامنه حق انتخاب مشتری را بیشتر می‌کند. برخی از فروشگاه‌ها نام «جت مارت» را یدک می‌کشند که فروشگاه‌هایی هستند مختص دیجی‌کالا جت و معمولا تخفیف‌های بیشتری دارند یا سرعت عملشان سریع‌تر است. در کنار این فروشگاه‌ها، دیگر سوپرمارکت‌ها از سوپرمارکت‌های دریانی گرفته تا بقیه فروشگاه‌های محلی نیز در هر منطقه قرار دارند و اخیرا نیز در برخی مناطق نانوایی‌ها به دیجی‌کالا جت اضافه شده‌اند.

با انتخاب هر یک از فروشگاه‌ها به صفحه مخصوص آن سوپرمارکت هدایت می‌شوید و طراحی جالبی که در اینجا وجود دارد باعث می‌شود که اگر هیچ خرید سوپرمارکتی هم ندارید، دست به جیب شده و چهار قلم جنس بخرید! البته باید اشاره کرد که رابط کاربری دیجی‌کالا جت از رابط کاربری خود دیجیکالا تا حدی متمایز است اما سادگی‌اش باعث می‌شود سریع‌ به آن عادت کنید.

نکته‌ای که در وهله اول توجه کاربر را جلب می‌کند ارسال رایگان خریدها است و همچنین سقف خرید که در بسیاری از فروشگاه‌ها ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان است. این دو موضوع جزو مزیت‌های برتر دیجی کالا جت در حال حاضر هستند هرچند مشخص نیست که ارسال رایگان با چنین سطحی از خرید تا چه زمان ادامه داشته باشد؛ با این حال اکنون می‌توان از این مزیت جدی استفاده کرد. آنطور که در صفحه هر فروشگاه مشخص شده، نهایتا تا ۴۵ دقیقه بعد از درج سفارش، کالاها به دستتان خواهد رسید.

در مورد کالاها و دسته بندی آنها باید گفت که کار به نحو درست و البته تمیزی انجام شده است. آنهایی که تخفیف خورده‌اند به عنوان ویترین هر فروشگاه به نمایش در می‌آیند و کاربر را تشویق به خرید به صرفه می‌کنند. دیگر کالاها نیز در دسته‌بندی‌های مرتب و منظم قرار دارند که با اشاره روی هر کدام، وارد آن دسته خاص (یا همانطور که در خود سایت درج شده، «قفسه») از محصولات می‌شوید. محصولات متنوعی در همه فروشگاه‌ها وجود دارد و می‌توانید گزینه‌های تخفیف دار را نیز به راحتی ببینید. هر قفسه یا هر دسته، زیرمجموعه‌های خودش را دارد و این موضوع باعث شده که سبد محصولات هر فروشگاه در کامل‌ترین شکل خود باشد. خوشبختانه تمامی آیتم‌ها دارای تصویر با کیفیت هستند و می‌توان به عکس محصولی که قصد خرید آن را دارید نیز دسترسی داشت.

شما می‌توانید هر کالایی که می‌خواهید را در صفحه فروشگاه یا صفحه کلی جستجو کنید و تفاوت نتیجه‌ها در اینست که اگر جستجویتان در صفحه کلی باشد، تمامی کالاها در همه سوپرمارکت‌ها را می‌بینید و اگر در یک فروشگاه خاص این جستجو را انجام دهید، فقط کالاهای مرتبط با آن فروشگاه را خواهید دید. نتایج جستجوی شما می‌توانند بر اساس قیمت (بالا به پایین یا پایین به بالا) به نمایش در بیایند و این مساله کار خرید را در بسیاری مواقع راحت‌تر می‌کند.

امتیاز هر فروشگاه و تعداد رای‌های داده شده به آن نیز در صفحه اصلی هر فروشگاه مشخص است که با کلیک کردن روی آن می‌توانید به نظر خریداران پی ببرید. کامنت‌ها در این بخش اعم از نظرات موافق و مخالف است و به نظر می‌آید که سانسوری در آنها وجود ندارد و مشتریان صادقانه نظرات خود را ابراز کرده‌اند.

ضمنا اگر از فروشگاه قبلا خرید کرده باشید می‌توانید با گزینه تکرار سفارش قبلی به راحتی به لیست خرید گذشته خود دست پیدا کنید و دیگر دنبال آنها نگردید. این مساله کار را بسیار سریع‌تر می‌کند و برای خریدهای روزمره و پرتکرار واقعا کاربردی است.

قیمت کالاها

قیمت کالاها دقیقا بر اساس نرخ مندرج روی بسته بندی محصولات است و تقریبا همه فروشگاه‌های حاضر در دیجی‌کالا جت برای برخی محصولات خود تخفیف گذاشته‌اند. معمولا فروشگاهی پیدا نمی‌کنید که به طور کلی هیچ تخفیفی روی محصولات خودش نداشته باشد.

دیجی‌کالا جت که در ماه‌های اخیر آغاز به کار کرده، در ابتدای راه کدهای تخفیف خوبی در نظر گرفته که با استفاده از آنها می‌توان خرید را به صرفه‌تر هم کرد. خرید اول برای هر کاربر تخفیف ویژه دارد و تمامی کاربران می‌توانند از بخش دیجی کالا کلاب در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نیز به کدهای تخفیف بیشتری دسترسی داشته باشند. ضمن آنکه خود دیجی‌کالا جت به طور تصادفی و هر از گاهی، کدهای تخفیفی را به مشتریان جدید و قدیمی خود اختصاص می‌دهد که خرید را لذت بخش‌تر می‌کند.

نکته دیگر اینکه می‌توان از کیف پول دیجی پی در اینجا هم استفاده کرد و اتصال دیجی‌کالا جت به دیجی پی باعث شده که اگر پول کافی در این کیف پول الکترونیکی داشته باشید دیگر نیازی به رفتن به درگاه و استفاده از رمز دوم پویا و... هم نداشته باشید.

زمان ارسال

زمان ارسال کالاها همانطور که از نام این سایت جدید برمی‌آید (کلمه جت!) بسیار سریع است. ما در تجربه‌هایی که داشتیم پس از آنکه خریدمان ثبت شد، انتظار کمی برای تایید خرید کشیدیم. پس از تایید شدن خرید توسط فروشگاه، خرید شما وارد پروسه جدیدی می‌شود و زمان تقریبی دریافت سفارش نیز به اطلاع شما می‌‌رسد. این موارد هم از داخل سایت و یا اپلیکیشن قابل مشاهده است و هم اینکه سامانه پیامکی دیجی کالا جت لحظه به لحظه به مشتریان درباره خریدشان اطلاع رسانی می‌کند. در تجربه ما خرید محصولاتمان که متشکل از چهار پنج کیسه بزرگ و محصولات بسیار متنوعی بود، نهایتا ۱۸ دقیقه طول کشید.

تصمیم گرفتیم لیستی انتخاب کنیم تا متوجه شویم که دیجی کالا جت در محصولاتی که ممکن است ارسال‌شان با چالش مواجه شود، چگونه عمل می‌کند و آیا می‌تواند از امتحان سربلند  بیرون بیاید یا خیر. به عنوان مثال در کالاهای خودمان چندین بستنی انتخاب کردیم و برخی محصولات دیگر نظیر کره و غذاهای فریزری را نیز گنجاندیم. همچنین در کنار این موارد چند تخم مرغ خریداری کردیم تا ببینیم سالم به دستمان می‌رسد یا نه و محصولاتی با بسته بندی شیشه‌ای نیز انتخاب کردیم تا ببینیم که این محصولات هم سالم به مقصد می‌رسند یا خیر. چند کالای نوشیدنی خنک هم سفارش دادیم تا ببینیم که خرید از دیجی کالا جت باعث می‌شود که آن نوشیدنی به طور خنک و قابل خوردن به دستمان برسد یا حتما باید وارد یخچال شود.

تحویل کالاها

نکته مهم در محصولات سوپرمارکتی، نحوه تحویل آنهاست. ما تمامی کالاها را در کمتر از ۲۰ دقیقه دریافت کردیم و بسته بندی کالاها در کیسه‌های کاملا مجزا بود، کیسه‌هایی که بسته بندی محکمی داشتند و جنس‌شان نیز مقاوم بود تا به راحتی پاره نشوند. محصولات مرتبط با یکدیگر در کنار هم قرار داشتند و به عنوان مثال چیپس‌ها و دیگر تنقلات در یک کیسه بود و بستنی‌ها در یک کیسه. محصولات شیشه‌ای و شکننده نیز روی تمامی محصولات گذاشته شده بودند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود و مامور پیک نیز آنها را با دقت کافی به دست ما رساند. نکته مهم اینجاست که مامور پیک دیجی کالا جت محصول را درب واحد به ما تحویل داد و لازم نشد که برای گرفتن محصولات، لباس بپوشیم و تا دم در رو به کوچه را پایین برویم!

تا جایی که خاطرم هست دیجی کالا همیشه به بسته‌بندی اهمیتی خاصی داشته و حتی در سال‌های گذشته فراخوانی هم برای طراحی بسته‌بندی ارائه داده بود. شاید بد نباشد فکری هم برای کیسه‌های پلاستیکی خریداری شده از سوپرمارکت‌ها بشود و با یک طرح نوآورانه، از پلاستیک کمتری استفاده شود.

من تجربه‌های خرید آنلاین دیگری از فروشگاه‌های سوپرمارکتی داشتم و هیچ یک از آنها به این سرعت کالاها را تحویل نداده بودند، این مساله باعث می‌شود که عبارت «جت» را برای این سایت درست بدانیم و خوشبختانه خود کالاها نیز از کیفیت کاملا قابل قبولی برخوردار بودند، اجازه بدهید برخی از این موارد را با هم مرور کنیم تا دقیقا منظورم را بتوانم بهتر برسانم.

آبمیوه شیشه‌ای که خریده بودم اولا سالم به دستم رسید و در ثانی به اندازه کافی خنک بود که حتی چند دقیقه پس از آنکه تک تک محصولات را بررسی کردم به سراغش رفتم، همچنان خنکی خود را حفظ کرده باشد. این مساله برای قوطی آبمیوه‌ای که سفارش داده بودم هم رخ داده بود و هیچ اثری از قر بودن روی این قوطی هم مشهود نبود.

محصولات فریزری یا همان منجمد نیمه آماده کاملا منجمد به دست من رسید. بستنی‌ها نیز تقریبا بدون اینکه از حالت انجماد خود خارج شوند به دست ما رسید و هیچ اثری از له بودن و یا پاره بودن بسته‌بندی‌ها مشاهده نشد.

برای برخی خریدها یک جایزه هم فرستاده می‌شود که خوشبختانه شامل حال ما هم شده بود!

تمامی کالاهایی که به دست من رسیدند تاریخ روز داشتند، به عنوان مثال شیری که خریدم تاریخ روز بود و چند روزی برای مصرف آن زمان داشتم. دیگر محصولات نیز همگی تازه بودند و هیچ یک حتی نزدیک به تاریخ انقضای خود هم نبودند، حتی محصولاتی که تخفیف خورده بودند.

جمع بندی

تجربه خرید ما از دیجی کالا جت نشان داد که می‌توان به این برند جدید که از دل بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران برآمده اعتماد کرد و آن را رقیبی جدی و تازه نفس برای بازیگران این عرصه دانست. احتمالا می‌دانید که برندهای بزرگی وارد عرصه فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی شده‌اند و دیجی‌کالا جت در مدت زمانی بسیار کوتاه اما با تجربه طولانی که در این زمینه داشته موفق شده همپای سایر رقبایی که چندین سال است در این زمینه فعالیت دارند، ظاهر شود.

رییس هیات مدیره دیجی کالا به تازگی در گفتگویی با دیجیاتو اعلام کرد که جت، قرار است به زودی بزرگ‌تر شود و سبد محصولات متنوعی نظیر میوه و مواد پروتئینی و حتی نوشت افزار نیز به آن اضافه شود و همه اینها نوید بخش توسعه این محصول است. در واقع در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان چند خودکار و دفتر به همراه شیر و مقداری میوه و کلی تنقلات را باهم سفارش داد و آنها را به سرعت درب منزل تحویل گرفت.

دیجی کالا جت هم از طریق وبسایت در دسترس است و هم می‌توان از طریق اپلیکیشن آن برای اندروید و یا سیستم عامل iOS به دنیای خوشمزه و سریع السیر آن دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Maryam Fooladgar
    Maryam Fooladgar | ۲۰ آبان ۱۴۰۰

    اشغال ترین برنامه 3 تا سفارش دادم هیچ کدومو نیاوردن بعدش بعد از یک هفته به زور پولشو برگردوندند بعدش هم کد تخفیفم سوخت

  • محمد اشراقی
    محمد اشراقی | ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    واقعا بیخودترین تجربه خرید من مربوطه به دیجیکالا، بی نطم و ترتیب، بد قول، کالاهای بی کیفیت و چرند، قیمت های پرت و پلا، محصولات تقلبی یعنی هیچ نقطه مثبتی نداره که بخوای بگی خوب بخاطر این من میرم خرید
    چندین و چندبار سعی کردم با دادن فیدبک بهشون بگم دارین با سر سقوط میکنید ولی انگیزه ای برای اصلاح وجود نداشت توش، حتی کامت ها رو هم حذف میکنن
    حالا هم از اینور و اونور می‌شنوم که همه همین تجربه رو دارم، بعد از اینطرف بجای اینکه بخاط سیستم معیوب رو درست کنن، میان پول میدن یه همچین تبلیغ مسخره ای براشن درست کنن
    فقط ثبت نام کردم بگم حتی استفاده از کلمات زشت برای تشریح خرید از دیجیکالا حیفه و به هیچ عنوان به کسی پیشنهاد نمیکنم

  • Mohammad Abdi
    Mohammad Abdi | ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    کاش بجای این همه تبلیقات از مشکلات این اکوسیستم ها هم میگفتین ! ۸ ماه از تسویه حساب خرید اعتباریم از دیجی پی میگذره ! هر روزه ی وعده میدن برای استرداد چک ضمانت ، ی روز انتقال میدن به لیزینگ پارسیان و ... هر روز ی وعده و وعید

  • mjmj
    mjmj | ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    منم یکی از بدترین تجربیات خرید اینترنتیم مربوط به همین دیجی کالا جت هست. کلا ۳ دفعه خرید کردم که فقط دفعه اول که از جت مارت بود قابل قبول بود دفعه دوم یه کالای ۱۳ تومنی رو نفرستاده بودن یکی دیگه شم تاریخ و قیمت نداشت. در نهایت بعد از یکی دو روز ۸۸۰۰ تومن برگردوندن. دفعه سوم از یه فروشگاه دیگه سفارش دادم و بعد از یک ساعت و نیم و با اینکه زده بود کالا تحویل داده شده با کلی پیگیری گفتن برای پیک مشکل پیش اومده و کلا سفارش کنسل شده!!! این دفعه همون شب پول برگشت و از کیف پول انتقالش دادم که دیگه هرگز هوس نکنم از دیجی جت استفاده کنم. کامنتاشم بخونید بالای ۷۰ درصد مشکلات مشابه پیدا میکنید و مصداق بارز کیفیت رو فدای کمیت کردن هست. تحویل رایگان خیلی خوبه ولی به شرط اینکه کامل و سالم به دستتون برسه.

  • بتهوون زاده
    بتهوون زاده | ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    فقط عضو شدم الان که بگم فاضلابترین تجربه سفارش رو از دیجی‌جت داشتم،هربار نزدیک ۱ساعت تاخیر و بعضی وقتها اصلا ارسال نمیکنن درضمن بازگشت وجه درصورتی که کالا رو بهتون تحویل ندن بیش از ۲۴ساعت طول میکشه.

مطالب پیشنهادی