ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ویژوال استودیو ۲۰۲۲ و NET 6. را منتشر کرد

مایکروسافت امروز از عرضه عمومی ویژوال استودیو ۲۰۲۲ و NET 6. خبر داد. این ابزارهای جدید قابلیت‌های تازه‌ای را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند تا فرآیند توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های جدید با سرعت و سهولت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت امروز از عرضه عمومی ویژوال استودیو ۲۰۲۲ و NET 6. خبر داد. این ابزارهای جدید قابلیت‌های تازه‌ای را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند تا فرآیند توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های جدید با سرعت و سهولت بیشتری انجام بگیرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ اولین به‌روزرسانی بزرگ این نرم‌افزار در بیش از دو سال اخیر است. این نسخه حالا از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند که خبر مهمی برای توسعه‌دهندگان به حساب می‌آید چون اکنون می‌توانند از تمام ظرفیت حافظه کامپیوتر استفاده کنند. ویژوال استودیو دیگر از دستگاه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ تغییرات متنوعی را در بر می‌گیرد و پشتیبانی از نسخه‌های جدید سی پلاس پلاس، NET 6. و C#10 را به همراه دارد. ادیتور برنامه هم تغییراتی داشته؛ مثلا حالا از کپی و پیست چندنقطه‌ای و قابلیت‌های جدید IntelliCode نظیر تکمیل خطوط در پروژه‌های #C پشتیبانی می‌کند.

نکته مهم بعدی تغییراتی است که در پلتفرم افزونه‌های ویژوال استودیو به وجود آمده. این نسخه حالا دیگر از افزونه‌های ویژوال استودیو ۲۰۱۹ پشتیبانی نمی‌کند، مگر این که افزونه‌ها آپدیت شده باشند. مایکروسافت این برنامه را از نظر ظاهری هم دستخوش تحولاتی کرده و بخشی از آیکن‌ها را تغییر داده است. فونت جدید Cascadia Code به این نرم‌افزار اضافه شده تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

در خصوص NET 6. هم تغییرات بزرگی رخ داده است. قدرت عمل این فریمورک به‌خصوص در بخش فایل‌های I/O بیشتر شده است. APIها بهبود پیدا کرده‌اند؛ مثلا عملکرد APIهای JSON بهتر شده و APIهای مینیمال جدیدی به ASP.NET Core آمده که کار با سرویس‌های HTTP را راحت‌تر می‌کند. این نسخه همچنین با پشتیبانی از HTTP/3 و OpenSSL 3 از راه می‌رسد.

فریمورک NET 6. قابلیتی به نام Multi-platform App UI (MAUI) خواهد داشت که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بتوانند یک رابط کاربری مدرن برای هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل طراحی کنند. ولی این قابلیت در زمان عرضه در دسترس نیست و نمی‌دانیم که در چه تاریخی منتشر خواهد شد.

این فریمورک تا سه سال آینده تحت پشتیبانی مایکروسافت قرار می‌گیرد اما فقط روی ویژوال استودیو ۲۰۲۲ ویندوز و مک پشتیبانی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی