ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شرکت مک آفی با مبلغ ۱۴ میلیارد دلار فروخته شد

شرکت مک آفی اعلام کرد که با مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار به گروهی از سرمایه‌گذاران فروخته شده و قرار است به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. این معامله ظاهرا در نیمه اول سال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت مک آفی اعلام کرد که با مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار به گروهی از سرمایه‌گذاران فروخته شده و قرار است به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. این معامله ظاهرا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ تکمیل و نهایی خواهد شد.

مک آفی در بیانیه‌ای از فروش این شرکت به گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله Advent International Corp ،Permira Advisers و Crosspoint Capital Partners خبر داد. مک آفی اکتبر پارسال مجددا وارد بازار بورس شده بود، اما حالا پس از تکمیل این معامله دوباره به یک شرکت خصوصی تبدیل می‌شود.

مک آفی در سال ۱۹۸۷ توسط «جان مک آفی» تاسیس شد اما خود او در سال ۱۹۹۴ این کمپانی را ترک کرد. اینتل در سال ۲۰۱۰ مک آفی را به مبلغ ۷.۶۸ میلیارد دلار خرید و در سال ۲۰۱۴ با کنار گذاشتن این برند به استفاده از برند Intel Security روی آورد. این شرکت ژوئیه امسال کسب و کار تجاری خود را با مبلغ ۴ میلیارد دلار به Symphony Technology Group فروخت.

در سال ۲۰۱۷، شرکت TPG با اینتل وارد همکاری شد تا به فعالیت‌های مک آفی سر و سامان بدهد. مک آفی پاییز پارسال عرضه عمومی شد و اینتل و TPG هنوز از سهام‌داران آن به حساب می‌آیند. سهام‌داران این شرکت حالا به موجب این معامله به ازای هر سهم خود ۲۶ دلار سود نقد دریافت می‌کنند.

مک آفی پس از این انتقال مالکیت همچنان به عنوان یکی از بازیگران بزرگ حوزه امنیت سایبری به حرکت در همان مسیر موفقیت‌آمیز قبلی ادامه می‌دهد. «پیتر لیو»، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: «این معامله گواهی بر راهکارهای پیشگام مک آفی در حوزه محافظت آنلاین، استعداد بالای کارمندان و جایگاه مشتریان و شرکای ماست. از کارمندان‌مان بابت سخت‌کوشی و تعهدشان به مک آفی تشکر می‌کنیم و برای همکاری با شرکت‌هایی که به‌درستی چشم‌انداز حوزه امنیت سایبری را درک می‌کنند و سابقه درخشانی در این زمینه دارند، هیجان‌زده‌ایم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی