ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماموریتDOGE-1 با پشتوانه مالی دوج کوین اوایل ۲۰۲۲ به فضا پرتاب می‌شود

ماموریت DOGE-1 اسپیس ایکس به عنوان اولین پروژه با پشتوانه مالی رمزارز دوج کوین فصل اول ۲۰۲۲ با فالکون 9 به فضا پرتاب می‌شود. ماهوارهDOGE-1، اولین ماموریت به فضا است که با پشتوانه مالی رمزارز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ماموریت DOGE-1 اسپیس ایکس به عنوان اولین پروژه با پشتوانه مالی رمزارز دوج کوین فصل اول ۲۰۲۲ با فالکون 9 به فضا پرتاب می‌شود.

ماهوارهDOGE-1، اولین ماموریت به فضا است که با پشتوانه مالی رمزارز و پس از همکاری مشترک بین دو شرکت بلاکچین و شرکت تولیدکننده با نام GEC اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

گفتنی است این پروژه توسط اکوسیستم صرافی هوشمند Unizen و مرکز رشد حوزه  DeFi با نام ZenX انجام خواهد شد. این تاسواره (کیوب‌ست) ۴۰ کیلوگرمی قرار است در مدار ثابت ماه قرار بگیرد تا از طریق حسگرها و دوربین‌های خود، داده‌های قمری و فضایی را برای تجزیه و تحلیل به GEC بفرستد.

هنوز تاریخ دقیق انجام این ماموریت اعلام نشده است. تاکنون بیش از ۱۶۰۰ کیوب‌ست به همین شکل به فضا پرتاب شده است، اما برخلاف ماموریت DOGE-1، آنها به مدار پایین زمین که بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مایل بالاتر از سطح زمین هستند، پرتاب شده‌اند. ماموریت جدید سفر به مدار ماه را ۲۵۰,۰۰۰ مایل از زمین دور می‌کند.

«کاپستون» (CAPSTONE) ناسا قرار بود اولین کیوب‌ست باشد که به ماه می‌رسد، اما چندین بار به تاخیر افتاد و تاریخ پرتاب فعلی آن اواخر مارس ۲۰۲۲ است. این بدان معناست که DOGE-1 می‌تواند اولین کیوب‌ستی باشد که به ماه می‌رسد و یک دستاورد مهم برای ماموریت‌های فضایی جهانی محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد، این پروژه با پشتوانه رمزارز دوج کوین انجام می‌شود. اولین بار پروژه در ماه مه سال جاری میلادی معرفی شد و اکنون زمان پرتاب آن نیز مشخص شده و نشان می‌دهد رمزارزها می‌توانند در خارج از مدار زمین نیز کاربرد داشته باشند و می‌توانند به عنوان اولین پروژه برای تجارت بین سیاره‌ای در نظر گرفته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی