ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی فرستاد

اسپیس ایکس در ماموریت «کرو ۳» چهار فضانورد را با موشک فالکن ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال به ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت فرستاد. سه فضانورد ناسا به نام‌ها «راجا چاری»، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اسپیس ایکس در ماموریت «کرو ۳» چهار فضانورد را با موشک فالکن ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال به ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت فرستاد.

سه فضانورد ناسا به نام‌ها «راجا چاری»، «توماس مارش‌بورن» و «کایلا بارون» به همراه یک فضانورد آلمانی به نام «ماتیاس ماورر» از آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند. پس از تاخیرهای مربوط به پرواز، فضانوردان سرانجام در ساعت ۵:۳۳ دقیقه بامداد پنجشنبه به وقت تهران با استفاده از موشک‌ فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در کیپ کاناورال، فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین‌الملل پرتاب شدند.

اسپیس ایکس

پس از خیزش موفقیت آمیز کپسول فضایی Crew Dragon که حامل مسافران ماموریت اسپیس ایکس است، فالکون ۹ به سمت زمین برگشت و با موفقیت روی کشتی بدون سرنشین این شرکت در اقیانوس اطلس فرود آمد.

همچنین این سومین ماموریت عملیاتی خدمه اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این آژانس محسوب می‌شود. هر ماموریت، از جمله Crew-3 تقریبا شش ماه طول خواهد کشید و این شرکت مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آن‌ها به زمین است. با این وجود، فضانوردان این ماموریت تا بهار ۲۰۲۲ در ایستگاه فضایی بین‌الملل خواهند بود.

کپسول فضایی «کرو دراگون» برای اتصال خودکار به ایستگاه فضایی طراحی شده و حدود ساعت ۰۳:۴۰ دقیقه روز پنجشنبه، ۲۰ آبان عملیات اتصال خود را انجام داده است. فضانوردان نیز حدود یک ساعت پس از اتصال، دریچه خود را باز کرده و وارد ایستگاه فضایی شده‌اند. همچنین ماورر اکنون ششصدمین نفری است که وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.

ابتدا قرار بود خدمه کرو ۳ در حالی وارد ایستگاه فضایی شوند که فضانوردان ماموریت قبلی اسپیس ایکس یعنی کرو ۲ به سمت زمین برگردند. با این وجود ماموریت جدید این شرکت فضایی با تاخیرهای زیادی مواجه شد و خدمه کرو ۲ روز دوشنبه ایستگاه فضایی بین‌الملل را ترک کرده‌اند و در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی