ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مدیاتک می‌گوید این شرکت بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل جهان است

مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوالکام توانست در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سهم از بازار چیپ موبایل دست پیدا کند. مدیرعامل این شرکت می‌گوید این شرکت در سال جاری میلادی نیز بزرگترین تولید کننده تراشه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوالکام توانست در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سهم از بازار چیپ موبایل دست پیدا کند. مدیرعامل این شرکت می‌گوید این شرکت در سال جاری میلادی نیز بزرگترین تولید کننده تراشه جهان است.

مدیاتک و کوالکام به عنوان رقبای شناخته‌شده و اصلی در بازار چیپست‌های موبایل یاد می‌شود. در حالی که معمولا کوالکام در این بازار پیشرو بوده، اکنون صدرنشینی ظاهرا به مدیاتک رسیده است.

«ریک تسای» مدیر عامل سازنده تراشه تایوانی در کنفرانس سرمایه‌گذاران اخیر مدیاتک عنوان می‌کند:

ما اکنون بزرگترین سازنده تراشه موبایل در سطح جهان هستیم و همچنان به افزایش سهم خود در تمام مناطق جهان ادامه خواهیم داد.

مدیاتک

طبق شواهد، به نظر می‌رسد شرکت تایوانی رشد زیادی را تجربه کرده است و همین موضوع باعث شده تا بتواند از وابستگی قبلی خود به مشتریان چینی خارج شود و سهم خود را در عرصه جهان گسترش دهد. مدیرعامل شرکت همچنین اضافه می‌کند سهم بازار تراشه موبایل‌های اندروید این شرکت تنها در آمریکای شمالی در سال جاری از ۲۵ درصد عبور خواهد کرد.

تولیدکننده تراشه تایوانی در سه ماهه سوم سال جاری، ۵۶ درصد از درآمد بازار تراشه‌های موبایل را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش قابل توجه ۷۲ درصدی را تجربه کرده است. پیشرفت بسیار زیاد این شرکت به دلیل افزایش سهم بازار نسبت به قبل حاصل شده که رشد شبکه 5G نیز نقش زیادی در آن داشته است.

تسای همچنین معتقد است که مدیاتک می‌تواند به واسطه طراحی اختصاصی معماری خود و فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC که بسیار کم مصرف است، در بخش 5G رشد بیشتری داشته باشد.

مدیاتک تراشه‌های خود را تقریبا به تمام تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل در سرتاسر جهان عرضه می‌کند، از طرفی دیگر سری پردازنده‌های دیمنسیتی این شرکت با پشتیبانی از شبکه 5G حتی نیازهای بخش پرچمدار را نیز ارائه می‌کند. طبق گفته EETimesAsia یکی از دلایل رشد این شرکت، عملکرد قوی در بخش 5G بوده است که همین موضوع باعث شده به رهبر اصلی بازار تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی