ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از ۲۰۲۲ به پشتیبانی از DeX روی ویندوز ۷ و مک اواس پایان می‌دهد

سامسونگ از ژانویه ۲۰۲۲ پشتیبانی از DeX روی ویندوز ۷ و دستگاه‌های مجهز به مک اواس را متوقف می‌کند. ولی به نظر می‌رسد که ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ بدون مشکل به پشتیبانی از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سامسونگ از ژانویه ۲۰۲۲ پشتیبانی از DeX روی ویندوز ۷ و دستگاه‌های مجهز به مک اواس را متوقف می‌کند. ولی به نظر می‌رسد که ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ بدون مشکل به پشتیبانی از این سرویس ادامه خواهند داد.

وب‌سایت سامسونگ در به‌روزرسانی جدیدی تاریخ پایان پشتیبانی از macOS و ویندوز ۷ را ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرده است. برخی کاربران مک هم در وب‌سایت ردیت اعلام کرده‌اند که پیام مشابهی را روی دستگاه‌های خود مشاهده کرده‌اند. با این حساب، کاربرانی که هم‌اکنون DeX را روی دستگاه‌های خود دارند، با مشکلی روبرو نمی‌شوند، اما از ژانویه ۲۰۲۲ به بعد دیگر امکان نصب یا آپدیت این نرم‌افزار وجود نخواهد داشت.

سامسونگ DeX به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را به مانیتور یا کامپیوتر وصل و از آن در حالت Desktop Mode استفاده کنند. رابط کاربری DeX شبیه ویندوز است و انجام کارهای مختلف و استفاده همزمان از چند برنامه را آسان‌تر می‌کند. با این برنامه می‌توانید از حداکثر توان محصولات سامسونگ استفاده کنید.

با توجه به این که اکثر کاربران ویندوز به نسخه‌های جدیدتر کوچ کرده‌اند، این تغییر اثر زیادی بر جامعه کاربران ویندوزی سامسونگ نمی‌گذارد، اما کاربران مک باید به دنبال راهکار جایگزینی برای انجام کارهای خود باشند، چون پشتیبانی از این نرم‌افزار کمتر از دو ماه دیگر به پایان می‌رسد.

سامسونگ DeX عملا روی همه پرچمدارهای سامسونگ از سال ۲۰۱۷ به بعد یعنی از گلکسی S8 کار می‌کند. این سرویس با برخی از تبلت‌های سامسونگ مثل گلکسی تب S5e، تب S6 و تب S7 هم سازگار است. اولین نسخه این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که به داک مخصوص نیاز داشت. اما در سال ۲۰۱۸ نیاز به داک برداشته شد تا کاربران راحت‌تر بتوانند از DeX استفاده کنند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ سرویس DeX for PC را معرفی کرد که اجازه می‌دهد با اتصال گوشی به ویندوز یا مک به‌صورت مستقیم به DeX دسترسی پیدا کنید. با این نرم‌افزار می‌توانید خیلی راحت فایل‌ها را بین دستگاه‌ها منتقل کنید و انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی